EN
  • Anasayfa
  • BSM406 Arazi Toplulaştırma (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
BSM406 - Arazi Toplulaştırma
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Arazi Toplulaştırma BSM406 8 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ramazan MERAL
Ders Veren Prof. Dr. Ramazan MERAL
Amaç

Arazi toplulaştırmasının önemi ve gerekliliğini anlamasını, toplulaştırma planlarının hazırlanması için gerekli aşamaları kavramasını, toplulaştırma projesi tasarlama becerisi kazanmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Arazi toplulaştırmasının tanımı, amacı, mevzuatı ve Türkiyedeki tarımsal yapı, İsteğe bağlı ve zorunlu toplulaştırmanın öğrenilmesi , Arazi Toplulaştırmada iş akışı, ön etüdlerin yapılması, planlama, projeleme

Ders Kaynakları Arıcı, İ., Akkaya Aslan, Ş.T. 2010. Arazi Toplulaştırması, Planlama ve Projelemesi, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No:105, 205 S.
Takka, S.1993. Arazi Toplulaştırması, Kültürteknik Derneği Yayınları No:1, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 30
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 8 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 8 2 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı, içeriği, kapsamı Ders
2 Türkiye’de tarım işletmelerinin yapısal durumu Ders
3 Tarım arazilerinin genel durumu, arazi parçalanmasının nedenleri ve olumsuz etkileri Ders
4 Arazi Toplulaştırması yasal mevzuatı Ders
5 Arazi toplulaştırma yöntemleri ve arazi toplulaştırmasında planlama işlemi Ders
6 Arazi toplulaştırmasında ön etüt ve gerekli verilerin toplanması Ders
7 Parsel, blok ve işletme değer sayılarının hesaplanması Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Arazi derecelendirme haritasının oluşturulması Ders
10 Blokların planlanması Ders
11 Toplulaştırma yapılan alanda yolların planlanması, sulama ve drenaj ağının yerleştirilmesi Ders
12 Yeni dağıtım haritalarının oluşturulması Ders
13 Arazi toplulaştırmasında bilgisayar kullanımı ve bilgi sistemi oluşturulması Ders
14 İşletme sahipleriyle mülakat çalışması Ders
15 Yarıyıl sonu final sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye’deki kırsal arazi mülkiyetini ve tarım sektöründeki yapısal sorunları algılayabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Arazi toplulaştırmasının gerekliğini kavrayabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Arazi toplulaştırması etütlerini yapabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Arazi derecelendirmelerini yapabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yeni arazi dağıtım planı hazırlama yöntemlerini seçebilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Türkiye’deki kırsal arazi mülkiyetini ve tarım sektöründeki yapısal sorunları algılayabilme 1 2 3 3 3 2 2 3 2 3 3
Arazi toplulaştırmasının gerekliğini kavrayabilme 1 2 3 3 3 2 2 3 3 3 3
Arazi toplulaştırması etütlerini yapabilme 4 5 5 5 4 5 5 4 4 4 4
Arazi derecelendirmelerini yapabilme 3 5 5 5 4 5 5 4 4 4 4
Yeni arazi dağıtım planı hazırlama yöntemlerini seçebilme 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 2,4 3,8 4,2 4,2 3,8 3,8 3,8 3,8 3,6 3,8 3,8