EN
  • Anasayfa
  • BSM412 Ekim-Dikim ve Gübreleme Makineleri (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
BSM412 - Ekim-Dikim ve Gübreleme Makineleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ekim-Dikim ve Gübreleme Makineleri BSM412 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Amaç

Tarım Makinaları Teknikerlerine, mühendislik, teknoloji ve tarım tekniği kavram ve temelleri ile tarımda kullanılan kuvvet ve iş makinaları hakkında bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Tarım Makinaları kullanılan kuvvet ve iş makinaları hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders Kaynakları Gökçebay, B.,1986. Tarım Makinaları -I. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:979.. Üniversite Basımevi. Ankara. Önal., İ., 1987. Ekim, Bakım -Gübreleme Makinaları. Ege Üniversitesi Yayınları. No:490. Bornova, İzmir.
Önal, İ. 2004. Ekim, dikim ve gübreleme makineleri. Eğe Üniversitesi Tarım teknolojileri Bölümü. 2004.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
70
Uygulama Dersleri
30
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 7 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 4 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bitki sıklığı, sıra arası, sıra üzeri, ekim normu ilişkileri. Ders
2 Ekim yöntemleri ve ekim makinalarının sınıflandırılması. Ders
3 Tahıl ekim makineleri Ders
4 Hassas ekim makineleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Depo çeşitleri, dozajlama. Ders Beyin Fırtınası
6 Serpme ekim makinası kalibrasyonu. Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim
7 Tahıl ekim makinaları. Ders Gösterim
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Dikim Makineleri Ders Gösterim
10 Gübreleme Makineleri Ders
11 Teoriler ve problem çözme Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Hareket iletim sistemi Ders Beyin Fırtınası
13 Problem çözme Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Hassas tarım ve ekim. Ders
15 Ödev ve sunumlar. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ekim, dikim ve gübreleme makinelerinin yapılarını, çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bitki türü, toprak yapısı ve tarımsal koşullara uygun ekim, dikim ve gübreleme makinelerini teorik olarak değerlendirerek seçim yapar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ekim, dikim ve gübreleme makinelerinin ayar, kalibrasyon ve verimlilik hesaplamalarını yapar ve yorumlar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ekim, dikim ve gübreleme makinelerinin yapılarını, çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını açıklar. - - - - - 3 2 - 2 2 -
Bitki türü, toprak yapısı ve tarımsal koşullara uygun ekim, dikim ve gübreleme makinelerini teorik olarak değerlendirerek seçim yapar. 2 - - 3 3 2 2 - - - -
Ekim, dikim ve gübreleme makinelerinin ayar, kalibrasyon ve verimlilik hesaplamalarını yapar ve yorumlar. 3 4 - - 3 2 - - 2 2 -
Ortalama Değer 1,67 1,33 - 1 2 2,33 1,33 - 1,33 1,33 -