| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekim-Dikim ve Gübreleme Makineleri | BSM412 | 8 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tarım Makinaları Teknikerlerine, mühendislik, teknoloji ve tarım tekniği kavram ve temelleri ile tarımda kullanılan kuvvet ve iş makinaları hakkında bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
Tarım Makinaları kullanılan kuvvet ve iş makinaları hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Ders Kaynakları |
Gökçebay, B.,1986. Tarım Makinaları -I. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:979.. Üniversite Basımevi. Ankara.
Önal., İ., 1987. Ekim, Bakım -Gübreleme Makinaları. Ege Üniversitesi Yayınları. No:490. Bornova, İzmir.
Önal, İ. 2004. Ekim, dikim ve gübreleme makineleri. Eğe Üniversitesi Tarım teknolojileri Bölümü. 2004. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 7 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bitki sıklığı, sıra arası, sıra üzeri, ekim normu ilişkileri. | Ders |
| 2 | Ekim yöntemleri ve ekim makinalarının sınıflandırılması. | Ders |
| 3 | Tahıl ekim makineleri | Ders |
| 4 | Hassas ekim makineleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Depo çeşitleri, dozajlama. | Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Serpme ekim makinası kalibrasyonu. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
| 7 | Tahıl ekim makinaları. | Ders Gösterim |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | Dikim Makineleri | Ders Gösterim |
| 10 | Gübreleme Makineleri | Ders |
| 11 | Teoriler ve problem çözme | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Hareket iletim sistemi | Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Problem çözme | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Hassas tarım ve ekim. | Ders |
| 15 | Ödev ve sunumlar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ekim, dikim ve gübreleme makinelerinin yapılarını, çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Bitki türü, toprak yapısı ve tarımsal koşullara uygun ekim, dikim ve gübreleme makinelerini teorik olarak değerlendirerek seçim yapar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Ekim, dikim ve gübreleme makinelerinin ayar, kalibrasyon ve verimlilik hesaplamalarını yapar ve yorumlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ekim, dikim ve gübreleme makinelerinin yapılarını, çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını açıklar. | - | - | - | - | - | 3 | 2 | - | 2 | 2 | - | ;
| Bitki türü, toprak yapısı ve tarımsal koşullara uygun ekim, dikim ve gübreleme makinelerini teorik olarak değerlendirerek seçim yapar. | 2 | - | - | 3 | 3 | 2 | 2 | - | - | - | - | ;
| Ekim, dikim ve gübreleme makinelerinin ayar, kalibrasyon ve verimlilik hesaplamalarını yapar ve yorumlar. | 3 | 4 | - | - | 3 | 2 | - | - | 2 | 2 | - | ;
| Ortalama Değer | 1,67 | 1,33 | - | 1 | 2 | 2,33 | 1,33 | - | 1,33 | 1,33 | - |