EN
  • Anasayfa
  • BSM420 Su Sağlama (2022 - 2023 / 8. Yarıyıl)
  • EN
BSM420 - Su Sağlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Su Sağlama BSM420 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Ders Veren
Amaç

Sulamadan beklenen başarı, koşullara en uygun sulama yönteminin seçilmesi, bu yöntemin gerektirdiği sulama sisteminin planlanması, projelendirilmesi, projede öngörüldüğü biçimde kurulması ve işletilmesine bağlıdır. Bu ise, tarımcı ve uygulayıcıların diğer tarımsal girdilerde olduğu gibi, sulama konusunda da belirli bilgi düzeyine erişmesini ile olasıdır. Bu ders ile sulama sistemlerinin işletimi konusunda uzmanlaşmış teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Sulamadan beklenen başarı, koşullara en uygun sulama yönteminin seçilmesi, bu yöntemin gerektirdiği sulama sisteminin planlanması, projelendirilmesi, projede öngörüldüğü biçimde kurulması, işletilmesi ve yönetimi.

Ders Kaynakları Çevik, B., Tekinel, O. 2000: Sulama Şebekeleri ve İşletme Yöntemleri, Ç. Ü. Ziraat Fakültesi Genel yayın No:229 A Guide for the Preparation of Strategies and Manuals - Planning the Management, Operation and Maintenance of Irrigation and Drainage Systems, 1989 (World Bank Technical Paper No. 99) Organization, operation and maintenance of irrigation schemes, FAO Irrigation and Drainage Paper No. 40, 1982
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sulama İşletme ve Yönetimine Giriş, Temel kavramlar Ders
2 Türkiye’de Sulama için Arazi ve Su Varlığı Ders
3 Türkiye’de Sulama Organizasyonları Ders
4 Sulama Sistemleri ve Sulama İşletme Yöntemleri Ders
5 Sulama Projelerinde Ekim Nöbeti Sistemi ve Bitki Deseninin Seçiminde Etkili olan Faktörler Ders
6 Planlı Su Dağıtımı Ders
7 Kontrollü Sulama ve Önemi Ders
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav Ders
9 Sulayıcı Grup Faaliyetleri Ders
10 Sulama Yönetiminin Kullanıcılara Devri Ders
11 Sulama Sistemlerinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Ders
12 Sulamanın Sorunları ve Çözüm Önerileri Ders
13 Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) Ders
14 Genel Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Başarılı bir sulama için işletme ve yönetiminin önemini kavrayabilme; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ülkemizde sulama örgütlenmesi ve sorunları hakkında tartışabilme; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sulama Sistemlerinin Performans Değerlendirilmesinde kullanılan göstergeleri kavrayabilme; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sulu tarımda ürün deseninin belirlenmesinde etkili olan faktörleri kavrayabilme ; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Başarılı bir sulama için işletme ve yönetiminin önemini kavrayabilme; - - - - - - - - - - - - -
Ülkemizde sulama örgütlenmesi ve sorunları hakkında tartışabilme; - - - - - - - - - - - - -
Sulama Sistemlerinin Performans Değerlendirilmesinde kullanılan göstergeleri kavrayabilme; - - - - - - - - - - - - -
Sulu tarımda ürün deseninin belirlenmesinde etkili olan faktörleri kavrayabilme ; - - - - - - - - - - - - -