Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Sağlama | BSM420 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | |
Amaç |
Sulamadan beklenen başarı, koşullara en uygun sulama yönteminin seçilmesi, bu yöntemin gerektirdiği sulama sisteminin planlanması, projelendirilmesi, projede öngörüldüğü biçimde kurulması ve işletilmesine bağlıdır. Bu ise, tarımcı ve uygulayıcıların diğer tarımsal girdilerde olduğu gibi, sulama konusunda da belirli bilgi düzeyine erişmesini ile olasıdır. Bu ders ile sulama sistemlerinin işletimi konusunda uzmanlaşmış teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sulamadan beklenen başarı, koşullara en uygun sulama yönteminin seçilmesi, bu yöntemin gerektirdiği sulama sisteminin planlanması, projelendirilmesi, projede öngörüldüğü biçimde kurulması, işletilmesi ve yönetimi. |
Ders Kaynakları |
Çevik, B., Tekinel, O. 2000: Sulama Şebekeleri ve İşletme Yöntemleri, Ç. Ü. Ziraat Fakültesi Genel yayın No:229
A Guide for the Preparation of Strategies and Manuals - Planning the Management, Operation and Maintenance of Irrigation and Drainage Systems, 1989 (World Bank Technical Paper No. 99)
Organization, operation and maintenance of irrigation schemes, FAO Irrigation and Drainage Paper No. 40, 1982
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sulama İşletme ve Yönetimine Giriş, Temel kavramlar | Ders |
2 | Türkiye’de Sulama için Arazi ve Su Varlığı | Ders |
3 | Türkiye’de Sulama Organizasyonları | Ders |
4 | Sulama Sistemleri ve Sulama İşletme Yöntemleri | Ders |
5 | Sulama Projelerinde Ekim Nöbeti Sistemi ve Bitki Deseninin Seçiminde Etkili olan Faktörler | Ders |
6 | Planlı Su Dağıtımı | Ders |
7 | Kontrollü Sulama ve Önemi | Ders |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | Ders |
9 | Sulayıcı Grup Faaliyetleri | Ders |
10 | Sulama Yönetiminin Kullanıcılara Devri | Ders |
11 | Sulama Sistemlerinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi | Ders |
12 | Sulamanın Sorunları ve Çözüm Önerileri | Ders |
13 | Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Başarılı bir sulama için işletme ve yönetiminin önemini kavrayabilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ülkemizde sulama örgütlenmesi ve sorunları hakkında tartışabilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sulama Sistemlerinin Performans Değerlendirilmesinde kullanılan göstergeleri kavrayabilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sulu tarımda ürün deseninin belirlenmesinde etkili olan faktörleri kavrayabilme ; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Başarılı bir sulama için işletme ve yönetiminin önemini kavrayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ülkemizde sulama örgütlenmesi ve sorunları hakkında tartışabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sulama Sistemlerinin Performans Değerlendirilmesinde kullanılan göstergeleri kavrayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sulu tarımda ürün deseninin belirlenmesinde etkili olan faktörleri kavrayabilme ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |