| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Rekreasyon Alanlarının Sulanması | BSM422 | 8 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı rekreasyon alanlarında sulama sistemlerinin tasarımı, kurulması ve işletilmesi için yapılması gereken işlemlerin kavranmasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Rekreasyon alanlarında sulama sistemi kurulması ve işletilmesi prensipleri öğrenilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Orta, H. Rekreasyon Alanlarında Sulama, Nobel Akademik Yayıncılık Limited Şirketi. Ankara.
Yıldırım, O.2008 Sulama Sistemlerinin Tasarımı, Ankara Üniversitesi Yayın no: 1565, Ankara. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Rekreasyon alanı kavramı ve özellikleri | Ders |
| 2 | Rekreasyon alanlarında kullanılan bitkiler | Ders |
| 3 | Toprak bitki su ilişkileri | Ders |
| 3 | Toprak bitki su ilişkileri | Ders |
| 5 | İnfiltrasyon | Ders |
| 6 | Sulama suyu kalitesi ve özelikleri | Ders |
| 7 | Yağmurlama ve damla sulama sistemleri ve unsurları | Ders |
| 8 | Ara Sınav (Yağmurlama ve damla sulama sistemleri ve unsurları) | Ders |
| 9 | Sulama sistemine karar verilmesi ve ön projeleme faktörleri | Ders |
| 9 | Sulama sistemine karar verilmesi ve ön projeleme faktörleri | Ders |
| 11 | Gerekli bilgilerin toplanması | Ders |
| 12 | Peyzaj planının hazırlanması | Ders |
| 13 | Projeleme faktörlerinin hesaplanması | Ders |
| 14 | Projenin genel kontrolü, değerlendirmesi ve uygulama aşaması | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Rekreasyon alanı kavramını, rekreasyon alanlarında kullanılan sulama sistemlerini öğrenme, | |||
| Rekreasyon alanlarında kullanılan sulama sistemlerini ve elemanlarını öğrenme, | |||
| Peyzaj planının hazırlanması, ön projeleme ve uygun sulama sistemi elemanlarının seçimi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rekreasyon alanı kavramını, rekreasyon alanlarında kullanılan sulama sistemlerini öğrenme, | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Rekreasyon alanlarında kullanılan sulama sistemlerini ve elemanlarını öğrenme, | 4 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Peyzaj planının hazırlanması, ön projeleme ve uygun sulama sistemi elemanlarının seçimi. | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 1,67 | 4 | 1,67 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |