| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tarla Bitkileri | ZDF227 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Zeki MUT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Zeki MUT |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin; tarla bitkileri içinde yer alan bitkilerin genel morfolojik ve agronomik özelliklerini ile genel yetiştiricilik esaslarını öğrenmelerini sağlamaktır |
| Ders İçeriği |
Tarla bitkilerinin sınıflandırılması, tahılların, yemeklik tane baklagillerin, endüstri bitkilerinin, tıbbi-aromatik bitkilerin ve yem bitkilerinin genel morfolojik ve agronomic özellikleri ile yetiştiriciliği |
| Ders Kaynakları |
Geçit, H. H., Çiftçi, C. Y., Emeklier, Y., İkincikarakaya, S., Adak, S., Kolsarıcı, Ö., Ekiz, H., Antınok, S., Sancak, C., Seimay., S. S., Kendir, H., 2011. Tarla Bitkileri Ankara Üniversitesi Yayınları, Yayın No:1588, Ders Kitabı 540. Ankara.
Baydar, H., 2012, Tarla Bitkileri (Genel), Ders Notları, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı, tarla bitkilerinin sınıflandırılması | |
| 2 | Dünyada ve ülkemizde tarla bitkilerinin durumu | |
| 3 | Tahılların genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 4 | Yemeklik tane baklagillerin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 5 | Lif bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 6 | Nişasta bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 7 | Şeker bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yağ bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 10 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 11 | Keyf bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 13 | Bazı çayır ve mera bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | |
| 14 | Final |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarla Bitkilerinin Sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tahıllar ve Yemeklik Tane Baklagillerin önemi ve yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Endüstri Bitkileri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çayır mera ve yem bitkileri konusunda bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tarla Bitkilerinin yetiştiriciliği ve Islahı konusunda genel bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarla Bitkilerinin Sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur | - | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 2 | ;
| Tahıllar ve Yemeklik Tane Baklagillerin önemi ve yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olunur | - | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 2 | ;
| Endüstri Bitkileri hakkında bilgi sahibi olunur | - | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 2 | ;
| Çayır mera ve yem bitkileri konusunda bilgi sahibi olunur | - | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 2 | ;
| Tarla Bitkilerinin yetiştiriciliği ve Islahı konusunda genel bilgi sahibi olunur | - | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | - | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 2 |