| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Makine Elemanları Tasarımı | BSM424 | 8 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Güç ve hareket iletimini sağlayan makine elemanlarını tanımak ve mukavemet açısından gerekli mukavemet hesaplamalarını yapmak, mil hesaplamaları yapmak, kaplin ve çeşitlerini öğrenmek, zincir mekanizmalarıyla ilgili mühendislik hesaplamalarını yapmak |
| Ders İçeriği |
Pim-perno bağlantıları, kama çeşitleri ve bağlantıları, transmiyon milleri, tolerans ve geçmeler, pres-sıcak-konilk geçme hesaplamaları, miller ve çeşitleri, kaplinler ve zincir mekanizmaları konularını kapsar |
| Ders Kaynakları |
Cürgül, İ., 2005. Makine Elemanları ve Çözümlü Problemleri, Cilt:1-2, Birsen Yayınevi
Akkurt, M., 2000. Makine Elemanları, Cilt:1-2, Birsen Yayınevi Cürgül, İ., 2005. Makine Elemanları ve Çözümlü Problemleri, Cilt:1-2, Birsen Yayınevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 12 | 24 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Pim ve pernolar | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Kama bağlantıları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 3 | Transmisyon milleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Tolerans ve geçmeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 5 | Pres geçme, sıcak geçme ve konik geçme | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Millere giriş - Faturalı miller ve hesaplamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 7 | Sıkı geçmeli ve segman kanallı miller | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Delikli ve vidalı miller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 9 | Kanal açılmış miller | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Kaplin ve kavramalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 11 | Problem Çözme | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Zincir mekanizmaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Kayış-kasnak mekanizmaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Problem Çözme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Makine elemanı standartlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Haraket iletiminde kullanılan makine elemanlarını malzeme kalitesi ve ölçü uygunluğu açısından değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Sürtünme etkisiyle hareket ileten bağlantıların hesaplamalarını yapar ve imalat için gerekli ölçülerin toleranslarını belirler | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Millerde gerilme yığılmalarıyla ilgili hesaplamalar yapar ve kaplin bağlantılarını bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Makine elemanı standartlarını bilir | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | ;
| Haraket iletiminde kullanılan makine elemanlarını malzeme kalitesi ve ölçü uygunluğu açısından değerlendirir | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Sürtünme etkisiyle hareket ileten bağlantıların hesaplamalarını yapar ve imalat için gerekli ölçülerin toleranslarını belirler | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Millerde gerilme yığılmalarıyla ilgili hesaplamalar yapar ve kaplin bağlantılarını bilir | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2,25 | 1,75 | 3,5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1,25 | 1,5 | 1 | 1 |