Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proje Hazırlama ve Yönetimi | TOS132 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Amaç |
Proje fikri kavramını benimsetmek, fikirleri projeye dönüştürebilmek; proje konusuyla ilgili bilimsel araştırma tekniklerini kullanmak; yazım kurallarına göre proje hazırlamak |
Ders İçeriği |
Proje tasarımı, yönetimi ve kontrolü, proje çevrimi, mantıksal çerçeve, proje hazırlama ve raporlama |
Ders Kaynakları |
Enes Akyüz, 2020. Yeni Başlayanlar Için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri, Nobel Tıp Kitabevleri, 80 s., ISBN 9786053355335
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje tanımı, türleri ve proje destekleriyle ilgili kurumlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Proje konusunun ve gerekliliğinin belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Bilimsel araştırma yöntemi, literatür taraması ve kaynakçanın oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Konu, kapsam ve literatür özetinin yazılması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Proje ekibi, görev dağılımı ve projenin yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | I. aşama: Proje ödevlerinin tartışılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Projenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Projenin yaygın etkisi ve özgün değeri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Yöntemin belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Hizmet alımı, seyahat, demirbaş ve sarf gider kalemlerinin oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Proje bütçesinin oluşturulması ve teknik şartnamelerin hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | II. aşama: Proje ödevlerinin tartışılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | İş planının oluşturulması ve risk yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | III. aşama: Proje ödevlerinin tartışılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
15 | IV. aşama: Proje sunumları, panel düzeni, öneri ve eleştiriler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma tekniklerini bilir ve proje konusuyla ilgili kapsamlı tarama yapar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Projenin özgün değerini ve yaygın etkisini açıkça belirtir | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Projenin ihtiyaçlarını belirler ve bütçe planlaması yapar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İş planı hazırlayarak projenin yönetilmesini sağlar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Projenin gelişme ve sonuç raporlarını hazırlar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma tekniklerini bilir ve proje konusuyla ilgili kapsamlı tarama yapar | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
Projenin özgün değerini ve yaygın etkisini açıkça belirtir | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
Projenin ihtiyaçlarını belirler ve bütçe planlaması yapar | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
İş planı hazırlayarak projenin yönetilmesini sağlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
Projenin gelişme ve sonuç raporlarını hazırlar | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 1 | 1,2 | 1 | 1 | 3,2 | 4,4 | 5 | 1,8 | 1 | 1 | 1 |