| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Proje Hazırlama ve Yönetimi | TOS132 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Proje fikri kavramını benimsetmek, fikirleri projeye dönüştürebilmek; proje konusuyla ilgili bilimsel araştırma tekniklerini kullanmak; yazım kurallarına göre proje hazırlamak |
| Ders İçeriği |
Proje tasarımı, yönetimi ve kontrolü, proje çevrimi, mantıksal çerçeve, proje hazırlama ve raporlama |
| Ders Kaynakları |
Enes Akyüz, 2020. Yeni Başlayanlar Için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri, Nobel Tıp Kitabevleri, 80 s., ISBN 9786053355335
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Proje tanımı, türleri ve proje destekleriyle ilgili kurumlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 2 | Proje konusunun ve gerekliliğinin belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Bilimsel araştırma yöntemi, literatür taraması ve kaynakçanın oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 4 | Konu, kapsam ve literatür özetinin yazılması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 5 | Proje ekibi, görev dağılımı ve projenin yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 6 | I. aşama: Proje ödevlerinin tartışılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 7 | Projenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 8 | Projenin yaygın etkisi ve özgün değeri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 9 | Yöntemin belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 10 | Hizmet alımı, seyahat, demirbaş ve sarf gider kalemlerinin oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 11 | Proje bütçesinin oluşturulması ve teknik şartnamelerin hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 12 | II. aşama: Proje ödevlerinin tartışılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 13 | İş planının oluşturulması ve risk yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 14 | III. aşama: Proje ödevlerinin tartışılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 15 | IV. aşama: Proje sunumları, panel düzeni, öneri ve eleştiriler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilimsel araştırma tekniklerini bilir ve proje konusuyla ilgili kapsamlı tarama yapar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Projenin özgün değerini ve yaygın etkisini açıkça belirtir | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Projenin ihtiyaçlarını belirler ve bütçe planlaması yapar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| İş planı hazırlayarak projenin yönetilmesini sağlar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Projenin gelişme ve sonuç raporlarını hazırlar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel araştırma tekniklerini bilir ve proje konusuyla ilgili kapsamlı tarama yapar | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Projenin özgün değerini ve yaygın etkisini açıkça belirtir | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Projenin ihtiyaçlarını belirler ve bütçe planlaması yapar | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| İş planı hazırlayarak projenin yönetilmesini sağlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Projenin gelişme ve sonuç raporlarını hazırlar | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1,2 | 1 | 1 | 3,2 | 4,4 | 5 | 1,8 | 1 | 1 | 1 |