| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği | KMH5018 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gamze GÜNDÜZ MERİÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kimyasal reaktör mühendiliğinin temellerini ileri düzeyde öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Reaktör ölçeği, tasarım, kimyasal kinetik ve kataliz. |
| Ders Kaynakları |
Doğu, T., Doğu, G. Kimyasal reaktör mühendisliğinin temelleri, nobel yayıncılık.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Reaksiyon hız kavramı | Ders |
| 2 | Kimyasal reaktörlerde madde denklikleri | Ders |
| 3 | Tersinir reaksiyonlar | Ders |
| 4 | Kimyasal denge | Ders |
| 5 | Kimyasal kinetik | Ders |
| 6 | Kesikli reaktörler | Ders |
| 7 | İdeal sürekli akış reaktörleri | Ders |
| 8 | Çok reaktörlü sistemler | Ders |
| 8 | Çok reaktörlü sistemler | Ders |
| 10 | Çok reaksiyonlu sistemler | Ders |
| 10 | Çok reaksiyonlu sistemler | Ders |
| 12 | İdeal reaktör davranışından sapmalar | Ders |
| 12 | İdeal reaktör davranışından sapmalar | Ders |
| 14 | Öğrenci sunumları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Reaktör ölçeği tanımı | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Reaktör tasarımı | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kimyasal kinetik | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kataliz | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Reaktör ölçeği tanımı | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Reaktör tasarımı | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Kimyasal kinetik | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Kataliz | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |