| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Taşınım Olayları | KMH5024 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK |
| Ders Veren | Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK |
| Amaç |
Akışkanların sınıflandırılmasını yaparak kütle, ısı ve momentum transferlerine ait yasaların öğrenilmesi. |
| Ders İçeriği |
Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri; sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri; doğal konveksiyon; kararsız hal taşınım olayları; kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi. |
| Ders Kaynakları |
Taşıma süreçleri ve ayırma süreçleri (Christie John Geankoplis)
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Taşınım ile ilgili temel denklemler ve kavramlar. | Tartışmalı Ders |
| 1 | Taşınım ile ilgili temel denklemler ve kavramlar. | Tartışmalı Ders |
| 3 | Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; | Tartışmalı Ders |
| 3 | Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; | Tartışmalı Ders |
| 5 | momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 8 | Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Doğal konveksiyon; kararsız hal taşınım olayları; | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 13 | Kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 13 | Kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Taşınımla Isı, kütle ve momentum transferine ait kavramsal bilgiler kazandırmak | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Taşınımla ile ilgili temel denklemler ve çözüm yöntemlerini öğretmek | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kanal ve borular içinde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dış yüzeylerde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Taşınımla Isı, kütle ve momentum transferine ait kavramsal bilgiler kazandırmak | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Taşınımla ile ilgili temel denklemler ve çözüm yöntemlerini öğretmek | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Kanal ve borular içinde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Dış yüzeylerde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 2,25 | 2,25 | 2,25 | 2,25 | 2,25 | 2,5 | 2,75 | 2,75 | 3 |