| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | KMH5900 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sunum teknikleri,Sunum |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ |
| Ders Veren | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ |
| Amaç |
doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. |
| Ders İçeriği |
Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme Belirlenen tarihte seminer sunumu ve anlatımı |
| Ders Kaynakları |
Etkili Sunumlar için El Kitabı, TÜBİTAK
Etkili Sunumlar için El Kitabı, TÜBİTAK Çalışmaya özel Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler. Etkili Sunumlar için El Kitabı - Tubitak |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 210 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,24 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sunum Teknikleri | |
| 2 | Seminer konusunun danışman ile belirleme | |
| 3 | Literatür taraması | |
| 5 | Literatür taraması | |
| 5 | Literatür taraması | |
| 5 | Literatür taraması | |
| 8 | Sunum | |
| 8 | Sunum | |
| 8 | Sunum | |
| 8 | Sunum | |
| 8 | Sunum | |
| 8 | Sunum | |
| 8 | Sunum | |
| 8 | Sunum |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilimsel bir konu üzerinde araştırma yapmak ve topluluk önünde bu konuyu sunmak | |||
| Bilimsel bir konu üzerinde araştırma yapmak ve topluluk önünde bu konuyu sunmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel bir konu üzerinde araştırma yapmak ve topluluk önünde bu konuyu sunmak | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | ;
| Bilimsel bir konu üzerinde araştırma yapmak ve topluluk önünde bu konuyu sunmak | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 |