| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Su ve Atıksu Teknolojisi | KMH5041 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ |
| Ders Veren | Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ |
| Amaç |
Su ve atıksuların fiziksel ve kimyasal özellikleri, içme ve atıksuların doğada bulunma durumları, su kirleticileri ve atıksuların analiz ve arıtım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. Ayrıca atıksuların çevreye verdiği zararlar hakkında bilgi edinilmesi amaçlanır. |
| Ders İçeriği |
Su ve atıksuların doğada bulunma durumları, Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, Atıksu kaynakları ve çeşitleri, Sulardan numune alma, Fiziksel analizler, Kimyasal Analizler, Sudaki inorganik bileşenlerin analizi, Sudaki metallerin analizleri, Fiziksel, kimyasal ve biyolojik analiz yöntemlerinin karşılaştırılması, Suda sertlik tayini, Sudaki organik bileşenlerin analizi, Atıksuların arıtım yöntemleri, Atıksuların çevre ve insan sağlığına etkileri, |
| Ders Kaynakları |
F. Baltacı, (2000) Su Analiz Metotları, İçmesuyu ve Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı.
Atık Suların Arıtılması, Ahmet Samsunlu, Birsen Yayınevi, Mayıs 2006. Su Tasfiyesi Prof.Dr. Veysel EROĞLU, İTÜ YAYINLARI,1995 Atıksu arıtma sistemlerinin tasarım esasları, Cilt 1-2, Dokuz Eylül Üniversitesi yayınları, Hikmet Toprak, 2011. Su kimyası ve Kimyasal Temel İşlemler, Prof.Dr. Ahmet GÜNAY, 2008 Morelli, C., “Basic Principles of Water Treatment”, Colarado, USA, 1996. Metcalf & Eddy, Inc., Wastewater Engineering Treatment, Disposal and Reuse, 3rd ed.,McGrawHill, Inc., 1991. Tchobanoglous G. & Burton F.L., Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, ,Third Edition, Mc. Graw Hill, 1991. Su Teknolojisi, Hayri Yalçın, Metin Gürü, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara Lema, J. M., & Martinez, S. S. (Eds.). (2017). Innovative wastewater treatment & resource recovery technologies: impacts on energy, economy and environment. IWA publishing. Drinan, J., Drinan, J. E., & Spellman, F. (2000). Water and wastewater treatment: A guide for the nonengineering professional. Crc Press. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 10 | 2 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 15 | 2 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Atıksular ve içilebir suların özellikleri ve doğada bulunma durumları, | Ders |
| 1 | Doğal su kaynakları | Ders |
| 2 | Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Atıksu kaynakları ve çeşitleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Atıksuların çevre ve insan sağlığına etkileri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Endüstriyel Sular | Ders |
| 5 | Atıksuların arıtım yöntemleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Dezenfeksiyon | Ders |
| 6 | Sulardan numune alma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Korozyon | Ders |
| 7 | Fiziksel analizler (Renk, Bulanıklık, Koku, Tat, İletkenlik) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Fiziksel arıtma-1 | Ders |
| 8 | Fiziksel arıtma-2 | Ders |
| 8 | Sudaki Kimyasal Analizler, ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Fiziksel arıtma-3 | Ders |
| 10 | Sudaki organik bileşenlerin analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Sudaki organik bileşenlerin analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Kimyasal arıtma-1 | Ders |
| 11 | Kimyasal arıtma-2 | Ders |
| 10 | Sudaki organik bileşenlerin analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Kimyasal arıtma-3 | Ders |
| 12 | Sudaki metallerin analizleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Kimyasal arıtma-4 | Ders |
| 13 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik analiz yöntemlerinin karşılaştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Kimyasal arıtma-5 | Ders |
| 14 | Suda sertlik tayini | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Atıksuların arıtım yöntemlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Suyun önemini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Su ve atıksulardaki organik ve inorganik kirleticileri sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atıksuların arıtım yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | - | - | 5 | 4 | ;
| Suyun önemini bilir | 5 | 5 | 3 | 4 | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 3 | 4 | - | - | - | - | 2 | 3 | ;
| Su ve atıksulardaki organik ve inorganik kirleticileri sınıflandırır. | 5 | 5 | 3 | 4 | - | - | - | - | 2 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 3 | 4 | 0,5 | 0,5 | - | 0,75 | 2,25 | 2,5 |