EN
  • Anasayfa
  • KMH5000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
KMH5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması KMH5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ
Ders Veren Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Doç. Dr. Sahra DANDIL Doç. Dr. Gamzenur ÖZSİN Prof. Levent DEĞİRMENCİ Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ
Amaç

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Lisansüstü tez bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Ders Kaynakları Heather Silyn-Roberts, 13 - Thesis, Editor(s): Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering (Second Edition), Elsevier, 2013, Pages 143-151, ISBN 9780080982854, https://doi.org/10.1016/B978-0-08-098285-4.00013-3. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080982854000133)
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017). Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 . DOI: 10.17828/yalovasosbil.333977
Erdem, F. 2021. Consequences of Thermal Treatments in Flowing Ammonia on the Surface Characteristics of Graphene Aerogel. Master of Science Thesis. Koç University, İstanbul.
Literatür
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
30
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
30
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 11 13 143
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 11 13 143
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 11 13 143
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 14 70
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 20 14 280
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 891
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 34,94
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar 2 5 4 5 2 5 1 5 2 5
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar 5 5 5 1 1 1 1 3 1 3
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder 2 5 5 5 2 5 1 5 2 5
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar 4 5 4 3 2 5 5 5 2 5
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur 4 5 4 3 2 5 5 5 2 5
Ortalama Değer 3,4 5 4,4 3,4 1,8 4,2 2,6 4,6 1,8 4,6