| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Reaktör Tasarımı | KMH6010 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gamze GÜNDÜZ MERİÇ (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Levent DEĞİRMENCİ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kimyasal reaktör mühendisliğinin temellerini kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Kimyasal kinetik, reaktör çeşitleri, reaksiyon türleri, reaktörlerde kütle denklikleri, reaktörlerin tasarımı ile ilgili bilgi vermek. |
| Ders Kaynakları |
Doğu T., Doğu G., Kimyasal reaktör mühendiliğinin temelleri ders kitabı
Geankoplis C. J., Taşınma Süreçleri ve ayırma Süreci İlkeleri ders kitabı |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
|
Destek Dersleri
|
20
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 24 | 1 | 24 |
| Final | Final | 24 | 1 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Reaksiyon hız kavramı ve madde denklikleri | Ders |
| 1 | Reaksiyon hız kavramı ve madde denklikleri | Ders |
| 3 | Tersinir reaksiyonlar ve kimyasal denge | Ders |
| 3 | Tersinir reaksiyonlar ve kimyasal denge | Ders |
| 5 | Kimyasal kinetik ve kesikli reaktörler | Ders |
| 5 | Kimyasal kinetik ve kesikli reaktörler | Ders |
| 7 | ideal sürekli akışlı reaktörler | Ders |
| 7 | ideal sürekli akışlı reaktörler | Ders |
| 9 | çok reaktörlü sistemler | Ders |
| 9 | çok reaktörlü sistemler | Ders |
| 11 | izotermal olmayan reaktörlerin tasarımı | Ders |
| 11 | izotermal olmayan reaktörlerin tasarımı | Ders |
| 13 | ideal reaktör davranışından sapmalar | Ders |
| 13 | ideal reaktör davranışından sapmalar | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Reaktör ölçeği tasarım ve analizi | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Kimyasal reaksiyon mühendisliği ve kinetik alanında bilgiler | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Reaktör ölçeği tasarım ve analizi | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | - | 3 | - | - | ;
| Kimyasal reaksiyon mühendisliği ve kinetik alanında bilgiler | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | - | 3 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3,5 | - | 3 | 2 | 1,5 |