| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeterlik Sözlü | KMH8200 | 0 + 0 | 15,0 | 
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - DR | 
                                    
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ (Yıl: 2021 - 2022) | 
| Ders Veren | |
| Amaç | 
                                             Bu derste, ögrencinin doktora yeterlilik sınavına hazırlanması ve yeterlik sınavında başarılı olan öğrencilerin tez aşamasına geçmesi amaçlanmaktadır.  | 
                                    
| Ders İçeriği | 
                                             Anabilim dalı ders içerikleri  | 
                                    
| Ders Kaynakları | 
                                                    İlgili Doktora Anabilim Dalının Ders Kaynakları
                                                     Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. İlgili Doktora Anabilim Dalının Ders Kaynakları Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.  | 
                                    
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                     
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Destek Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Ek Dersler
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Kategori
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| 1 | Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | 
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | 
                                    PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |