Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bakteri Fizyolojisi | MBG5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders 14 haftalık periyot içerisinde sözlü anlatım, ödev hazırlatma ve sunum yaptırma şeklinde olacaktır. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere bakteriyal hücre içindeki fizyolojik işlevleri öğretmektir. |
Ders İçeriği |
bir bakteri cüresinin kompozisyonu, anatomik ve morfolojik özellikleri, metabolik yolları, nükleik asitleri ve çoğatılması, gen ifadesinin düzenlenmesi ve katabolik yolları. |
Ders Kaynakları |
Broks Micrbiology
physiology of bacterial cell |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
10 | gen ekspresyonunun düzenlenmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Karbon kaynakları kullanım yolları | Tartışmalı Ders |
11 | Karbon kaynakları kullanım yolları | Tartışmalı Ders |
11 | Karbon kaynakları kullanım yolları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bakteri hücresinin anatomik ve morfolojik yapısını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bakteri hücresinin anatomik ve morfolojik yapısını öğrenir. | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |