Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Mikrobiyolojisi | MBG5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitki kök, gövde ve yaprak kısımlarındaki mikrobiyotayı anlatmak ve Bitkilerde bakteriler tarafından oluşturulan hastalıkları ve önemini anlatmak |
Ders İçeriği |
Bitki kök, gövde ve yaprak mikrobiyotası ve bitkide meydana gelen hastalıklar ile tanımlamaları. |
Ders Kaynakları |
BİTKİ BAKTERİ HASTALIKLARI, Hikmet Saygılı Fikrettin Şahin Yeşim Aysan
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki mikrobiyolojisine giriş, virüsler, bakteriler ve funguslar | Tartışmalı Ders |
2 | Patojenlerin bitkilere penetrasyonu | |
3 | Enfeksiyona mekanik ve kimyasal bariyerler | |
4 | Hipersensitif reaksiyon | Tartışmalı Ders |
5 | Saprotroflar ve bitki patojeni olarak mikroorganizmalar | Tartışmalı Ders |
6 | Çiçek, tohum ve meyva mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
7 | Gövde mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
8 | Yaprak mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
9 | Kök mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
10 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Mikorizal birlikler | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Rizobial birlikler | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Bitki atıklarının parçalanması ve endüstriyel uygulamaları | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Atmosferik kirleticilerin mikrobiyal komüniteler üzerine etkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
15 | Medikal öneme sahip fungal sporlar ve tahıllarla ilişkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki Hastalıklarını bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bitki Mikrobiyatasını bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Farklı Bitki Hastalıkları Hakkında Bilgisi Olur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki Hastalıklarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ;
Bitki Mikrobiyatasını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ;
Farklı Bitki Hastalıkları Hakkında Bilgisi Olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3,67 | 5 | 5 |