| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bitki Mikrobiyolojisi | MBG5007 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bitki kök, gövde ve yaprak kısımlarındaki mikrobiyotayı anlatmak ve Bitkilerde bakteriler tarafından oluşturulan hastalıkları ve önemini anlatmak |
| Ders İçeriği |
Bitki kök, gövde ve yaprak mikrobiyotası ve bitkide meydana gelen hastalıklar ile tanımlamaları. |
| Ders Kaynakları |
BİTKİ BAKTERİ HASTALIKLARI, Hikmet Saygılı Fikrettin Şahin Yeşim Aysan
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bitki mikrobiyolojisine giriş, virüsler, bakteriler ve funguslar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Patojenlerin bitkilere penetrasyonu | |
| 3 | Enfeksiyona mekanik ve kimyasal bariyerler | |
| 4 | Hipersensitif reaksiyon | Tartışmalı Ders |
| 5 | Saprotroflar ve bitki patojeni olarak mikroorganizmalar | Tartışmalı Ders |
| 6 | Çiçek, tohum ve meyva mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Gövde mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Yaprak mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kök mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Mikorizal birlikler | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Rizobial birlikler | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | Bitki atıklarının parçalanması ve endüstriyel uygulamaları | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 14 | Atmosferik kirleticilerin mikrobiyal komüniteler üzerine etkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 15 | Medikal öneme sahip fungal sporlar ve tahıllarla ilişkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bitki Hastalıklarını bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Bitki Mikrobiyatasını bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Farklı Bitki Hastalıkları Hakkında Bilgisi Olur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitki Hastalıklarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ;
| Bitki Mikrobiyatasını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ;
| Farklı Bitki Hastalıkları Hakkında Bilgisi Olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3,67 | 5 | 5 |