| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| DNA Onarım Mekanizmaları | MBG5015 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Onur EROĞLU (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hacer KAYA ÇAKIR |
| Amaç |
DNA Onarım Mekanizmalarını öğrenmek. |
| Ders İçeriği |
DNA onarımının farklı canlı türlerinden nasıl olduğunu anlamak ve onarım mekanizmalarını öğrenmektir. |
| Ders Kaynakları |
Genetik Genlerden Genomlara
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Mutasyonlar: Spontan ve uyarılmış mutasyonlar | Tartışmalı Ders |
| 3 | Gametik ve somatik mutasyonlar | Tartışmalı Ders |
| 4 | Mutasyonun diğer kategorileri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Mutasyonların Oluşma Şekilleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Tautomerik değişimler, Baz anologları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Alkilleyici ajanlar, Apürinik bölgeler ve diğer lezyonlar | Tartışmalı Ders |
| 8 | UV Radyasyonu ve Timin dimerleri | Tartışmalı Ders |
| 9 | DNA Onarım mekanizmaları | Tartışmalı Ders |
| 9 | DNA Onarım mekanizmaları | Tartışmalı Ders |
| 11 | Fotoreaktivasyon onarımı, Eksizyon onarımı | Tartışmalı Ders |
| 12 | Replikasyon sonrası ve SOS onarım sistemi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Proofreading ve Mismatch onarımı | Tartışmalı Ders |
| 14 | Memelilerde çift zincir kırık onarımı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mutasyon tiplerini sıralayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| DNA onarım mekanizmalarını açılayabilecektir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Nokta mutasyonlarını tanımlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kromozom mutasyonlarını anlatır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Fotoreaktivasyon onarımı, Eksizyon onarımı anlatır.Proofreading ve Mismatch onarımı tanımlar.Replikasyon sonrası ve SOS onarım sistemini açılar.Memelilerde çift zincir kırık onarımı tanımlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mutasyon tiplerini sıralayabilir. | 3 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |