Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekosistemleri İnceleme Yöntemleri | MBG5016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
"Bir bütün, parçalarının toplamından farklıdır" ilkesinden yola çıkarak, ekolojiyi meydana getiren farklı ekosistemlere ait özellikleri, ekosistemleri meydana getiren biyotik ve abiyotik faktörleri, bu faktörlerin birbirleri ile olan ilişkilerini, ekosistemlerin birbirleri ile olan etkileşimlerini öğrenmek dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ekosistem kavramı, ekolojik sistemlerde enerji, ekosistemlerdeki sınırlayıcı ve düzenleyici faktörler, önemli ekosistem tipleri, ekosistem gelişimi, küresel ekosistem, ekosistemleri bekleyen tehditler ve alınacak önlemler. |
Ders Kaynakları |
Ekolojinin Temel İlkeleri
Ekoloji: Kavramlar ve Uygulamalar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekosistem kavramı ve ekosistemlerin sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Ekosistem çeşitliliği, mikrozomlar, mezozomlar ve makrozomlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Ekosistemlerde enerji | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Biyo-jeokimyasal döngüler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Hidrolojik döngü ve su ekosistemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Karasal ekosistemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Ekosistemdeki sınırlayıcı ve düzenleyici faktörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Populasyon Ekolojisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Komünite Ekolojisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Ekosistem gelişimi: Süksesyon | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Önemli ekosistem tipleri ve biyomlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Küresel Ekoloji | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Ekolojik Ayak İzi Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Ekosistemler üzerindeki tehditler ve alınacak tedbirler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekosistem kavramını ve ekosistemlerin sınıflandırılmasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ekosistem çeşitlerini ve ekosistemlerdeki biyo-jeokimyasal döngüleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Populasyon ve komünite ekolojisini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ekosistemlerin gelişimini, süksesyonu öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Küresel ekolojiyi, ekosistemler için tehdit unsurlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekosistem kavramını ve ekosistemlerin sınıflandırılmasını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ekosistem çeşitlerini ve ekosistemlerdeki biyo-jeokimyasal döngüleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Populasyon ve komünite ekolojisini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ekosistemlerin gelişimini, süksesyonu öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Küresel ekolojiyi, ekosistemler için tehdit unsurlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |