Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enzimatik Regülasyon | MBG5017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin GÜVENİR ÇELİK |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencilerin enzimlerin biyokimyasal tepkimelerdeki önemini ve metabolik yolların kontrol mekanizmalarını derinlemesine anlamalarını sağlamaktır. Bu kazanım, öğrencilerin lisansüstü araştırmalarını yürütürken kullandıkları deney sistemlerinin kritik yapısını ve bu sistemler aracılığıyla elde edilen verilerin hassas düzenlenişini kavramalarına zemin hazırlayacaktır. |
Ders İçeriği |
ES Kompleksi oluşumu, Enzim aktif merkezinin incelenmesi, Enzim inhibitörleri ve İnhibisyonu, Enzim Aktivatörleri ve Aktivasyonu, Enzim aktivitesinin kontrolünde Yüksek enerji bileşiklerinin rolü , Allosterik enzimler, Enzim Kinetiği Enzim regülasyonunda Feed back mekanizmalar, Metabolizmanın regülasyonu , Glikoliz metabolizmasının kontrolü, Glikojen metabolizmasının kontrolü, Protein sentezinin kontrolu |
Ders Kaynakları |
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 2016
Fundamentals of Enzymology (Enzimolojinin Temelleri) N.C. Price ve L. Stevens, OUP, 3. basım Allosteric Regulatory Enzymes, Thomas Traut |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | ES Kompleksi oluşumu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Enzim aktif merkezinin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Enzim inhibitörleri ve İnhibisyonu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
4 | Enzim Aktivatörleri ve Aktivasyonu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
5 | Enzim aktivitesinin kontrolünde Yüksek enerji bileşiklerinin rolü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
6 | Allosterik enzimler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
7 | Bazı önemli allosterik enzimler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
8 | Ara sınav ve ödev konularının belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
9 | Enzim Kinetiği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Enzim regülasyonunda Feed back mekanizmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Metabolizmanın regülasyonu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
12 | Glikoliz metabolizmasının kontrolü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Glikojen metabolizmasının kontrolü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Protein sentezinin kontrolu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
15 | Sunumlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
16 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enzim Substrat ilişkisini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Enzim inhibitörleri ve İnhibisyonunu anlayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Enzim Aktivatörleri ve Aktivasyonunu anlayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Allosterik enzimlerin yapı ve fonksiyonlarını kavrayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Enzim kinetiğinin regülasyondaki önemini anlayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enzim Substrat ilişkisini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Enzim inhibitörleri ve İnhibisyonunu anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Enzim Aktivatörleri ve Aktivasyonunu anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Allosterik enzimlerin yapı ve fonksiyonlarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Enzim kinetiğinin regülasyondaki önemini anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |