EN
  • Anasayfa
  • MBG5017 Enzimatik Regülasyon (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MBG5017 - Enzimatik Regülasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Enzimatik Regülasyon MBG5017 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin GÜVENİR ÇELİK
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, öğrencilerin enzimlerin biyokimyasal tepkimelerdeki önemini ve metabolik yolların kontrol mekanizmalarını derinlemesine anlamalarını sağlamaktır. Bu kazanım, öğrencilerin lisansüstü araştırmalarını yürütürken kullandıkları deney sistemlerinin kritik yapısını ve bu sistemler aracılığıyla elde edilen verilerin hassas düzenlenişini kavramalarına zemin hazırlayacaktır.

Ders İçeriği

ES Kompleksi oluşumu, Enzim aktif merkezinin incelenmesi, Enzim inhibitörleri ve İnhibisyonu, Enzim Aktivatörleri ve Aktivasyonu, Enzim aktivitesinin kontrolünde Yüksek enerji bileşiklerinin rolü , Allosterik enzimler, Enzim Kinetiği Enzim regülasyonunda Feed back mekanizmalar, Metabolizmanın regülasyonu , Glikoliz metabolizmasının kontrolü, Glikojen metabolizmasının kontrolü, Protein sentezinin kontrolu

Ders Kaynakları Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 2016
Fundamentals of Enzymology (Enzimolojinin Temelleri) N.C. Price ve L. Stevens, OUP, 3. basım
Allosteric Regulatory Enzymes, Thomas Traut
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 ES Kompleksi oluşumu Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 Enzim aktif merkezinin incelenmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 Enzim inhibitörleri ve İnhibisyonu Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
4 Enzim Aktivatörleri ve Aktivasyonu Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
5 Enzim aktivitesinin kontrolünde Yüksek enerji bileşiklerinin rolü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
6 Allosterik enzimler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
7 Bazı önemli allosterik enzimler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
8 Ara sınav ve ödev konularının belirlenmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
9 Enzim Kinetiği Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
10 Enzim regülasyonunda Feed back mekanizmalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
11 Metabolizmanın regülasyonu Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
12 Glikoliz metabolizmasının kontrolü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
13 Glikojen metabolizmasının kontrolü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
14 Protein sentezinin kontrolu Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
15 Sunumlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
16 Final Sınavı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Enzim Substrat ilişkisini kavrayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Enzim inhibitörleri ve İnhibisyonunu anlayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Enzim Aktivatörleri ve Aktivasyonunu anlayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Allosterik enzimlerin yapı ve fonksiyonlarını kavrayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Enzim kinetiğinin regülasyondaki önemini anlayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Enzim Substrat ilişkisini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Enzim inhibitörleri ve İnhibisyonunu anlayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Enzim Aktivatörleri ve Aktivasyonunu anlayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Allosterik enzimlerin yapı ve fonksiyonlarını kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Enzim kinetiğinin regülasyondaki önemini anlayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -