Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gen Regülasyonu | MBG5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, soru cevap tartışmalı |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Genin kontrol mekanizmalarının ve bu mekanizmalar vasıtasıyla endüstriyel olarak faydalanma yollarının öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Gen, genin yapısı, operon modeli, gen ifadesinin kontrol basamakları, transkripsiyonel kontrol, postranskripsiyonel kotrol, translasyonel kontrol, post translasyonel kontrol, epigenetik kontrol. |
Ders Kaynakları |
çeşitli makaleler ve derlemeler
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | gen ve operon kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | genlerin özellikleri, yapısı, farklılıkları | Tartışmalı Ders |
3 | gen ifadesi olarak transkripsiyon | Tartışmalı Ders |
4 | translasyon mekanizması | Tartışmalı Ders |
5 | transkripsiyonel kontrol mekanizması | Tartışmalı Ders |
6 | transkripsiyon sonrası kontrol | Tartışmalı Ders |
7 | translasyonel kontrol | Tartışmalı Ders |
8 | ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | post tranlasyonel kontrol | Tartışmalı Ders |
10 | epigenetik kontrol | Tartışmalı Ders |
11 | gen regülasyonunda rol alan diğer mekanizmalar | Tartışmalı Ders |
12 | gen ifadesi kontrol basamaklarından endsütriyel olarka yararlanma | Tartışmalı Ders |
13 | gen ifadesi kontrol basamaklarından endsütriyel olarak yararlanma | Tartışmalı Ders |
14 | rekombinant dna teknolojisi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
gen ve operon kavramını detaylı öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
gen ifadesinin kontrol basamaklarını öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
kontrol aşamalarını çeşitli alanlarda kullanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
gen ve operon kavramını detaylı öğrenir | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | ;
gen ifadesinin kontrol basamaklarını öğrenir | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | ;
kontrol aşamalarını çeşitli alanlarda kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 1,33 | 2,67 | 3 | 0,67 | 2 | 1,67 | 2,67 | 1,33 | 0,33 | 0,33 | 0,33 | 0,33 | 1,33 | 0,33 |