Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genetik Toksikolojide Yöntemler | MBG5022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, genetik toksikoloji alanında kullanılan temel test sistemlerini ve moleküler analiz yöntemlerini öğretmek; çevresel ve kimyasal ajanların genetik materyal üzerindeki etkilerini değerlendirmede kullanılan deneysel yaklaşımları kavratmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, genetik toksikolojide kullanılan in vitro ve in vivo test yöntemlerini, mutajenite ve genotoksisite analizlerini, DNA hasarının tespitinde kullanılan modern moleküler teknikleri kapsamaktadır. Ayrıca regülasyonlar ve risk değerlendirme yaklaşımları da ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Tice, R. R., et al. (2000).
Genetik Toksikoloji ve Kanser Risk Değerlendirmesi
Mitchell, R. E. & Caspary, W. J. (1990). Genetik Toksikoloji |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genetik toksikolojiye giriş | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | DNA hasarı ve onarım mekanizmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Mutajenite ve genotoksisite kavramları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Ames testi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Mikronukleus test | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Kardeş kromatid değişim testi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
7 | COMET (tek hücre jel elektroforezi) testi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
8 | İn vivo test sistemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Sitogenetik analiz teknikleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
10 | Moleküler biyoteknoloji teknikleri (PCR, RT-PCR vb.) | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Genetik toksikolojide regülasyonlar ve risk değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Literatür sunumları ve genel değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Literatür sunumları ve genel değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Literatür sunumları ve genel değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, genetik toksikolojinin temel kavramlarını ve test sistemlerini tanımlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çevresel ve kimyasal ajanların genetik materyal üzerindeki etkilerini analiz eder. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ames testi, mikronukleus testi gibi genotoksisite analiz yöntemlerini uygulayabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Genetik toksikolojide kullanılan moleküler biyoloji tekniklerini açıklar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Genetik toksisite verilerini yorumlayarak risk değerlendirmesi yapar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, genetik toksikolojinin temel kavramlarını ve test sistemlerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çevresel ve kimyasal ajanların genetik materyal üzerindeki etkilerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ames testi, mikronukleus testi gibi genotoksisite analiz yöntemlerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Genetik toksikolojide kullanılan moleküler biyoloji tekniklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Genetik toksisite verilerini yorumlayarak risk değerlendirmesi yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |