Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hayvan Hücre Kültürü | MBG5023 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatım ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin GÜVENİR ÇELİK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Esin GÜVENİR ÇELİK |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere hayvan doku kültürü metodolojileri üzerine kapsamlı bir teorik bilgi ve pratik yeterlilik sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ders kapsamında, alanın temel prensiplerini ve kavramlarını temel alarak, hücrelerin çözdürülmesi, pasajlanması, canlılık analizi, koloni oluşturma potansiyelinin saptanması ve akış sitometrisi gibi temel laboratuvar prosedürlerinde öğrencilerin yetkinleşmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Temel tanımlamalar ve kavramlar. doku kültürü laboratuarı, gerekli cihaz ve malzeme, Aseptik teknikler, Hayvan doku kültürü besiyerleri,Primer hücre kültürleri, hücre kültür odasının düzenlenmesi, Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları, Hücre sayım yöntemleri, ekim ve kültüre alma, hücre hazırlama, hücre dondurma ve çözme, Hücre canlılığının ve hücre ölümünün tespitinde kullanılan yöntemler, 2B ve 3B hücre kültürleri, kök hücre kültürleri, hayvan hücresi biyoteknolojisinde güncel konular |
Ders Kaynakları |
Culture of Animal Cells, A manual of basic technique, R. Ian FRESHNEY
Animal Cell Culture, Essential Methods, Edited by John M. Davis., 2011 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 14 | 2 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 8 | 5 | 40 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücre ve Doku Kültürüne Giriş - Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
2 | Doku kültürü laboratuvarının dizaynı ve kullanılan özel cihaz ve malzemeler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
3 | doku kültürü laboratuvarlarında güvenlik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
4 | Hücre Kültürü Besi Ortamları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Aseptik teknikler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | kontaminasyon | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Primer hücre kültürleri ve hücre hatlarının sürdürülmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | vize | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Genel Hücre Kültürü Teknikleri: Hücre Tipi Karakterizasyonu ve Optimal Ekim Koşullarının Belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Hücre sayım yöntemleri, ekim ve kültüre alma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | hücre hazırlama, hücre dondurma ve çözme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Hücre canlılığının tespitinde kullanılan yöntemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Hücre ölümünün belirlenmesinde kullanılan yöntemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | 2B ve 3B Kültürler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
15 | Sunumlar | |
16 | Final | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hayvan hücre ve doku kültürleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hayvan hücre ve doku kültürleriyle ilgili uygulama alanlarını kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hayvan hücre ve doku kültürlerinin ticari uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip edebilme yetisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hayvan hücre ve doku kültürleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
Hayvan hücre ve doku kültürleriyle ilgili uygulama alanlarını kavrayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
Hayvan hücre ve doku kültürlerinin ticari uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip edebilme yetisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |