Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Liken Biyolojisi | MBG5031 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik olrak |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Liken biyolojisi dersi, öğrencilerin liken türlerinin morfolojik, anatomik ve fizyolojik özelliklerini öğrenmelerini amaçlar. Likenlerin ekolojik rolleri, çevre kirliliği göstergesi olarak kullanımları, taksonomik sınıflandırılmaları ve biyocoğrafik dağılımları hakkında kapsamlı bilgi edinmelerini sağlar. |
Ders İçeriği |
Likenlerin tanımı ve genel özellikleri, liken simbiyozu ve partner organizmalar (mantar, alg, siyanobakteri). Liken morfolojisi ve anatomisi, üreme stratejileri (eşeyli ve eşeysiz üreme). Liken taksonomisi ve filogenetik ilişkiler, türk lichenoflorasına genel bakış. Likenlerin ekolojik rolleri ve habitat tercihleri, çevresel faktörlerin etkisi. Biyomonitoring ve hava kirliliği göstergesi olarak likenler. Liken kimyası ve sekonder metabolitler, endüstriyel ve farmasötik uygulamalar. Liken toplama teknikleri ve herbaryum preparasyon yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Lichen Biology (3rd Edition, 2008) ISBN: 978-0-521-69216-8
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Likenlere Giriş ve Tarihsel Gelişim | Tartışmalı Ders |
2 | Liken Anatomisi ve Morfolojisi I | Tartışmalı Ders |
3 | Liken Anatomisi ve Morfolojisi II | Tartışmalı Ders |
4 | Liken Simbiyozu ve Ortaklık | Tartışmalı Ders |
5 | Photobiont | Tartışmalı Ders |
6 | Mycobiont | Tartışmalı Ders |
7 | Liken Fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
8 | Liken Biyokimyası | Tartışmalı Ders |
9 | Liken Üremesi | Tartışmalı Ders |
10 | Liken Ekolojisi I - Habitat ve Dağılım | Tartışmalı Ders |
11 | Liken Ekolojisi II - Çevresel Etkileşimler | Tartışmalı Ders |
12 | Liken Sistematiği ve Taksonomisi | Tartışmalı Ders |
13 | Likenlerin Kullanım Alanları | Tartışmalı Ders |
14 | Liken Araştırma Yöntemleri ve Gelecek Perspektifleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Likenlerin yapısı, morfolojisi ve anatomi özelliklerini açıklayabilir; simbiyotik ilişkilerini analiz edebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Liken sistematiği ve taksonomisini kavrar; temel sınıflandırma kriterlerini uygulayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Likenlerin ekolojik rollerini ve çevresel gösterge özelliklerini değerlendirebilir; biyomonitoring uygulamalarını yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Likenlerin üreme stratejilerini (eşeyli ve eşeysiz üreme) karşılaştırabilir ve yaşam döngülerini açıklayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Likenlerin biyoteknolojik ve ekonomik önemini değerlendirebilir; ilaç, kozmetik ve gıda endüstrisindeki kullanım alanlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Likenlerin yapısı, morfolojisi ve anatomi özelliklerini açıklayabilir; simbiyotik ilişkilerini analiz edebilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Liken sistematiği ve taksonomisini kavrar; temel sınıflandırma kriterlerini uygulayabilir | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Likenlerin ekolojik rollerini ve çevresel gösterge özelliklerini değerlendirebilir; biyomonitoring uygulamalarını yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Likenlerin üreme stratejilerini (eşeyli ve eşeysiz üreme) karşılaştırabilir ve yaşam döngülerini açıklayabilir | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Likenlerin biyoteknolojik ve ekonomik önemini değerlendirebilir; ilaç, kozmetik ve gıda endüstrisindeki kullanım alanlarını açıklayabilir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 2,6 | 3 | 3 | 2,6 | 2,6 | 2 | 2 | 2,6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2,8 | 3 |