| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | MBG5900 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sunum |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
| Amaç |
Moleküler Biyoloji alanında tezi ile ilişkili güncel konuları araştırmak ve bilmek |
| Ders İçeriği |
Moleküler Biyoloji alanına ait güncel konular |
| Ders Kaynakları |
Springer Link, Pubmed, Science direct
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 51 | 2 | 102 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 20 | 3 | 60 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Literatür tarama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Literatür tarama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Literatür tarama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| 4 | tezi ile ilgili sunum | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Moleküler Biyoloji genetik alanında güncel literatürü takip eder | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Moleküler Biyoloji genetik alanında güncel teknikleri öğrenir | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Moleküler Biyoloji genetik alanında öğrendiği bilgileri sözel olarak aktarabilir | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Moleküler Biyoloji genetik alanında öğrendiği bilgiler ile hipotez kurabilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Moleküler Biyoloji genetik alanında etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi ve ilerici bir bakış açısına sahip olur | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Moleküler Biyoloji genetik alanında güncel literatürü takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | ;
| Moleküler Biyoloji genetik alanında güncel teknikleri öğrenir | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Moleküler Biyoloji genetik alanında öğrendiği bilgileri sözel olarak aktarabilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Moleküler Biyoloji genetik alanında öğrendiği bilgiler ile hipotez kurabilir | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Moleküler Biyoloji genetik alanında etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi ve ilerici bir bakış açısına sahip olur | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 4,8 | 4,8 | 4,8 | 3,8 | 2,8 | 2,2 | 2,2 | 2,8 | 2 | 2 | 2 | 2,4 | 2,2 |