Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekobiyoteknoloji | MBG5042 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Abiyotik ve biyotik ekolojik faktörlerde meydana gelen değişiklikler sebebiyle ortaya çıkan streslere dayanıklı bitkilerin transgenik yöntemler kullanılarak elde edilmesini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Abiyotik ve biyotik ekolojik faktörler, Stres faktörlerinin bitkiler üzerindeki etkisi, Model bitkilerde ve tarım bitkilerinde abiyotik ve biyotik stres direncinin geliştirilmesine yönelik transgenik yöntemler ve güncel yaklaşımlar. |
Ders Kaynakları |
Biyoteknolojide Güncel Yaklaşımlar (Palme Yayınevi)
Dersin içeriğine uygun güncel ulusal ve uluslararası makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Abiyotik stresin tanımı ve çeşitleri - I | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Abiyotik stres çeşitleri - II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Abiyotik streslerin bitkiler üzerindeki etkileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Model bitkilerde abiyotik stres direncinin geliştirilmesine yönelik transgenik yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Tarım bitkilerinde abiyotik stres direncinin geliştirilmesine yönelik transgenik yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Küresel ısınma ve kuraklık stresi ile ilgili transgenik çalişmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Tuzluluk stresi ile ilgili transgenik çalışmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Yüksek sıcaklık stresi ile ilgili transgenik çalışmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Biyotik stres faktörleri ile ilgili transgenik çalışmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Bitkilerin biyotik strese verdikleri yanıtlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Bitkilerde biyotik strese karşı tanımlanmış çeşitli savunma süreçleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Bitki-patojen etkileşimi boyunca reaktif oksijen türlerinin üretimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Biyotik stres ile ilişkili transgenik yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Model bitkiler ve tarım bitkilerinde biyotik stres direncinin geliştirilmesine yönelik transgenik çalışmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Abiyotik ve biyotik ekolojik faktörlerin kavranması | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Abiyotik ve biyotik streslerin bitkiler üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bitkilerde stres direncinin geliştirilmesinde transgenik yaklaşımların öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bitkilerde abiyotik ve biyotik strese karşı geliştirilen savunma süreçlerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bitkilerinde stres direncinin geliştirilmesine yönelik güncel yöntemlerin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Abiyotik ve biyotik ekolojik faktörlerin kavranması | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | ;
Abiyotik ve biyotik streslerin bitkiler üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | ;
Bitkilerde stres direncinin geliştirilmesinde transgenik yaklaşımların öğrenilmesi | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | ;
Bitkilerde abiyotik ve biyotik strese karşı geliştirilen savunma süreçlerinin öğrenilmesi | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | ;
Bitkilerinde stres direncinin geliştirilmesine yönelik güncel yöntemlerin öğrenilmesi | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | ;
Ortalama Değer | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 2,4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 |