EN
  • Anasayfa
  • MBG5042 Ekobiyoteknoloji (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MBG5042 - Ekobiyoteknoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ekobiyoteknoloji MBG5042 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ
Ders Veren
Amaç

Abiyotik ve biyotik ekolojik faktörlerde meydana gelen değişiklikler sebebiyle ortaya çıkan streslere dayanıklı bitkilerin transgenik yöntemler kullanılarak elde edilmesini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Abiyotik ve biyotik ekolojik faktörler, Stres faktörlerinin bitkiler üzerindeki etkisi, Model bitkilerde ve tarım bitkilerinde abiyotik ve biyotik stres direncinin geliştirilmesine yönelik transgenik yöntemler ve güncel yaklaşımlar.

Ders Kaynakları Biyoteknolojide Güncel Yaklaşımlar (Palme Yayınevi)
Dersin içeriğine uygun güncel ulusal ve uluslararası makaleler
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
40
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 7 1 7
Ödev 2 Ödev 2 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Abiyotik stresin tanımı ve çeşitleri - I Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Abiyotik stres çeşitleri - II Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Abiyotik streslerin bitkiler üzerindeki etkileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Model bitkilerde abiyotik stres direncinin geliştirilmesine yönelik transgenik yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Tarım bitkilerinde abiyotik stres direncinin geliştirilmesine yönelik transgenik yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Küresel ısınma ve kuraklık stresi ile ilgili transgenik çalişmalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Tuzluluk stresi ile ilgili transgenik çalışmalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders
9 Yüksek sıcaklık stresi ile ilgili transgenik çalışmalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Biyotik stres faktörleri ile ilgili transgenik çalışmalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Bitkilerin biyotik strese verdikleri yanıtlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Bitkilerde biyotik strese karşı tanımlanmış çeşitli savunma süreçleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Bitki-patojen etkileşimi boyunca reaktif oksijen türlerinin üretimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Biyotik stres ile ilişkili transgenik yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
15 Model bitkiler ve tarım bitkilerinde biyotik stres direncinin geliştirilmesine yönelik transgenik çalışmalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Abiyotik ve biyotik ekolojik faktörlerin kavranması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Abiyotik ve biyotik streslerin bitkiler üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bitkilerde stres direncinin geliştirilmesinde transgenik yaklaşımların öğrenilmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bitkilerde abiyotik ve biyotik strese karşı geliştirilen savunma süreçlerinin öğrenilmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bitkilerinde stres direncinin geliştirilmesine yönelik güncel yöntemlerin öğrenilmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Abiyotik ve biyotik ekolojik faktörlerin kavranması 1 1 5 4 4 2 4 3 3 4 1 2 4 1
Abiyotik ve biyotik streslerin bitkiler üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi 1 1 5 4 4 2 4 3 3 4 1 2 4 1
Bitkilerde stres direncinin geliştirilmesinde transgenik yaklaşımların öğrenilmesi 1 1 5 4 4 2 4 3 3 4 1 2 4 1
Bitkilerde abiyotik ve biyotik strese karşı geliştirilen savunma süreçlerinin öğrenilmesi 1 1 5 4 4 2 4 3 3 4 1 2 4 1
Bitkilerinde stres direncinin geliştirilmesine yönelik güncel yöntemlerin öğrenilmesi 1 1 5 4 4 4 4 3 3 4 1 2 4 1
Ortalama Değer 1 1 5 4 4 2,4 4 3 3 4 1 2 4 1