Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sınıflandırma Bilimi | MBG5045 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı canlı organizmaların taksonomik açıdan tanımlanması ve lisansüstü eğitimlerini sürdüren Moleküler Biyoloji ve Genetik Anabilim dalı öğrencilerine üst seviyede bilgiler kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Biyosferin çeşitliliğine genel bir bakış; türler ve türleşme; çağdaş taksonominin terimleri ve kavramları; filogeni, homoloji, analoji; taksonomiye fenetik ve kladistik yaklaşımlar; Morena, Fungi, Protista, Plantae ve Animalia sistematiği |
Ders Kaynakları |
Phylogenetic Systematic. Translated by D. Dwight Davis & Rainer Zangeri, Illions Ressue, 1999. Yılmaz, İ. 2012. Taksonomik Zoolojinin Prensip ve Metotları, Sürat Üniversite Yayınları, İstanbul, 245s. Özkan, M. 1988. Taksonominin Prensipleri, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 45, Fen Kesimi Yayınları No: 15, Biyoloji Bölümü Yayınları No: 8, Fen-Edebiyat Fakültesi Ofset Tesisleri, Erzurum, 138s.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Morfolojik, moleküler ve ekolojik karakterlerin sınıflandırma üzerindeki rolünü karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Filogenetik ağaçları yorumlayarak taksonlar arasındaki evrimsel ilişkileri analiz eder. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Uluslararası taksonomik kodlar (ICZN, ICN, vb.) doğrultusunda yeni taksonların tanımlanması ve adlandırılmasını açıklayabilir. Taksonomik/sistematik düşünme alışkanlığı kazanır. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bitki ve hayvan sistematiğinde kullanılan modern filogenetik yöntemleri ve analiz tekniklerini tanımlar ve uygular. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bitki ve hayvan sistematiğinde kullanılan modern filogenetik yöntemleri ve analiz tekniklerini tanımlar ve uygular. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Morfolojik, moleküler ve ekolojik karakterlerin sınıflandırma üzerindeki rolünü karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Filogenetik ağaçları yorumlayarak taksonlar arasındaki evrimsel ilişkileri analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Uluslararası taksonomik kodlar (ICZN, ICN, vb.) doğrultusunda yeni taksonların tanımlanması ve adlandırılmasını açıklayabilir. Taksonomik/sistematik düşünme alışkanlığı kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitki ve hayvan sistematiğinde kullanılan modern filogenetik yöntemleri ve analiz tekniklerini tanımlar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitki ve hayvan sistematiğinde kullanılan modern filogenetik yöntemleri ve analiz tekniklerini tanımlar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |