| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İnsan Kaynakları Yönetimi | İYO5003 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Gürkan HAŞİT (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İnsan sermayesi kavramını açıklayarak, insan kaynakları işlevleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
| Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetimi işlevlerini açıklamaktır. |
| Ders Kaynakları |
Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010.
Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013. Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan ve Zümrüt, Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013. Stratejik insan kaynaklarıyla ilgili akademik makaleler. İnternet kaynakları, Güncel yayınlar Ramazan, Geylan, vd., Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1938, Eskişehir, 2011. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili genel açıklamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | İnsan kaynakları yönetimi ve örgütlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 3 | İnsan kaynakları planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | İş analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 5 | İnsan kaynakları bulma ve seçme, Oryantasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | İnsan kaynakları eğitimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Kariyer yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 9 | Performans yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 10 | Ücret yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | ;
| insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | ;
| Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | ;
| İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | ;
| İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 |