Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kalite Yönetimi | İYO5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Toplam kalitenin temellerini kavrayarak bir kuruluşun kalite güvencesini sağlamasının yollarını ve önemini öğrenmek Toplam Kalite Yönetimi dersinin amacıdır. |
Ders İçeriği |
Kalite, Toplam Kalite Kontrolü, kaizen, kalite kontrol öğeleri, toplam kalitenin temelleri, yönetim modelleri, kalite güvence sisteminin uygulanmasının nedenleri, kalite güvencesini sağlamak için yapılması gerekenler, ISO 9000, kalite yönetim sistemleri, müşteri odaklılık, kalite politikasının belirlenmesi. |
Ders Kaynakları |
Toplam Kalite Kontrol,Kaoru Iskıkawa, Toplam Kalite Yönetimi,Prof. Dr. İbrahim Kavrakoğlu
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalite | Ders |
2 | TKK nin anlamı ve hedefleri, TKK nın felsefe şeması | Ders |
3 | Kaizen yaklaşımı | Ders |
4 | Kalite kontrolde yönetimin sorumluluğu ve kalite kontrol öğeleri | Ders |
5 | Toplam Kalitenin temelleri | Ders |
6 | Yönetim modelleri | Ders |
7 | Kalite güvence sisteminin uygulanmasının nedenleri | Ders |
8 | Bir kuruluşun kalite güvencesini sağlamak için yapılması gerekenler | Ders |
9 | ara sınav | Ders |
10 | ISO 9000 Kalite Güvence sistemlerinin faydaları | Ders |
11 | Kalite Yönetim sistemleri | Ders |
12 | Toplam Kalite Yönetimin sorumlulukları | Ders |
13 | Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimdeki yeri | Ders |
14 | Kalite politikasının belirlenmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalite olgusunu kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplam Kalite Yönetiminin anlamını ve hedeflerini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
TKK nın felsefe şemasını öğrenmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kaizen yaklaşımını kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kalite Kontrol de yönetimin sorumluluğunu kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalite olgusunu kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Toplam Kalite Yönetiminin anlamını ve hedeflerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
TKK nın felsefe şemasını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kaizen yaklaşımını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kalite Kontrol de yönetimin sorumluluğunu kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |