| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sanat Kavramları I | RES107 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, tartışmalı ders |
| EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ (Yıl: 2024 - 2025) Doç. İrfan DÖNMEZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. İrfan DÖNMEZ |
| Amaç |
Bu ders, öğrenciye sanatın temel kavram, tanım ve terimlerini öğretmeyi ve bu sayede öğrencilerin sanat üzerine düşünebilmesini amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Temel sanat kavramlarını, sanatın amacı ve işlevine yönelik teorilerin tartışılmasını kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Yılmaz, A. N. ve Yılmaz, M. (2023) Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınları, Ankara.
Lovry, B. (2024) Sanata Giriş: Görsel Deneyim, çev. Talfa Lafçı, Hayalperest Yayınları, İstanbul. Barret, T. (2022) Sanat Üretimi, çev. Ebru Berrin Alpay, Hayalperest Yayınları, İstanbul. Redhouse Sanat Terimleri ve Kavramları Sözlüğü (2011) Sev Yayınları, İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev 2 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
5
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 4 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 5 | 30 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği ve kapsamından söz edilmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Tanımlama, isimlendirme, sınıflandırma, kavram, terim ve sanat. | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Eski Yunan ve Roma'da sanat, Ortaçağda sanat, Rönesans Döneminde Sanat. | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Sanatta beğeni ve estetik. | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Görme ve gördüğümüz dünya. | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Görme ve gördüğümüz dünya. | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Temsil, taklit, figüratif, doğalcılık, gerçekçilik kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Temsil, taklit, figüratif, doğalcılık, gerçekçilik kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Temsil, taklit, figüratif, doğalcılık, gerçekçilik kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Güzellik, güzellik ve işlev, imgelem, soyut ve soyutlama kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Güzellik, güzellik ve işlev, imgelem, soyut ve soyutlama kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Güzellik, güzellik ve işlev, imgelem, soyut ve soyutlama kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Biçim-içerik ve sanatı algılamak. | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Biçim-içerik ve sanatı algılamak. | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırabilir. | |||
| Sanatı kavramsal boyutu ile düşünebilir. | |||
| Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz edebilir. | |||
| Temel sanat kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | |||
| Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | ;
| Sanatı kavramsal boyutu ile düşünebilir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz edebilir. | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Temel sanat kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | - | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt edebilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | ;
| Ortalama Değer | 0,6 | 1 | 1 | 2,2 | 3 | 1 | 3,2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0,6 |