EN
  • Anasayfa
  • RES211 Deneysel Sanat I (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
RES211 - Deneysel Sanat I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Deneysel Sanat I RES211 3 1 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, online, uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Aşkın ERCAN
Ders Veren Doç. Aşkın ERCAN
Amaç

Öğrencilerin görsel sanatların bir çok alanıyla ilişki kurmalarını sağlamak, yaratıcılığın temeli olan sezgi ve algı gücünü geliştirmek, canlı ve cansız nesneler arasındaki ilişkileri sorgulamak, kuramsal ve uygulamalı alanlarda etkili bir gözlem ve ifade gücü kazandırmak, özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmayı amaçlar.

Ders İçeriği

Deneysel sanatın temellerini oluşturmak, ses ışık ve hareket ile deneysel yaklaşımlar kazanmak ve izleyici ile etkileşimli üretimler gerçekleştirmek.

Ders Kaynakları Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınları, 1999.
Akbulut, D., Resim Neyi Anlatır, İstiklal Kitabevi, 2006.
Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005.
Canıklıgil, İ., Dijital Video ile Video Sanatı, Pusula Yayınları, 2008.
Gönen, M., Sinema Sanatı, Es Yayınları, 2006.
Canıklıgil, İ., Dijital Video ile Video Sanatı, Pusula Yayınları, 2008.
Yılmaz, M. Mekandaki Yumru Heykel
Yılmaz, M ve A.N. Yılmaz (2023). Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınevi
Lazzarato,M.(2017) Video Felsefe, Otonom Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriğine giriş bilgilerinin verilmesi
ve Deneysel Sanatın pratikleri hakkında konuşma. Ders
2 Üretim yapmanın stratejileri- yaratıcı düşünmenin olanakları- zıt kavramlar ile görsel biçimlendirmeler Ders
2 Üretim yapmanın stratejileri- yaratıcı düşünmenin olanakları- zıt kavramlar ile görsel biçimlendirmeler Ders
4 Sanatta yenilik ve sınırların aşılması Ders
5 Hareket ve kinetik sanatın deneysel kullanımı Ders
6 Sanatı Ekolojik Düşünme Ders
7 Ekolojik Sanat Ders
8 Deneysel sanat projelerini sunma Ders
9 Proje Sunumları Ders
10 Proje Sunumları Ders
13 Deneysel sanat süreçleri üzerine geri bildirim ve tartışma Ders Beyin Fırtınası
13 Deneysel sanat süreçleri üzerine geri bildirim ve tartışma Ders Beyin Fırtınası
13 Deneysel sanat süreçleri üzerine geri bildirim ve tartışma Ders Beyin Fırtınası
13 Deneysel sanat süreçleri üzerine geri bildirim ve tartışma Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi.
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek.
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek.
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek.
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. - - - - - - - - - - - - - - -
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. - - - - - - - - - - - - - - -
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -