EN
  • Anasayfa
  • RES313 Açık Atölye III (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
RES313 - Açık Atölye III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Açık Atölye III RES313 5 1 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Ders Veren
Amaç

Ders, sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekânları sorgularken atölyeyi interaktif bir yaşam ve üretim alanına dönüştürmeyi, düşünsel, sorgulayıcı yöntemlerle geliştirmeyi ve çok yönlü bir yaklaşımla açık hale getirmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Ders, sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekânları irdelerken, içinde tartışılan, üretilen, üretilen işin sergilendiği, metinlerle desteklenen, açık katılımlı bir uyguluma alanı önerir. Bu alan farklı disiplinlerden konuk katılımcılarla da biçimlenirken açık bir tartışma ortamı ve iş yapma pratiğini içerir.

Ders Kaynakları Berger, J., Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 1999
Bachelard, G., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014
Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme. Ders
2 Sanatçı İnsiyatifleri ve Sanatçılar Tarafından Yürütülen Mekânlar. Ders
2 Sanatçı İnsiyatifleri ve Sanatçılar Tarafından Yürütülen Mekânlar. Ders
4 Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. Ders
4 Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. Ders
4 Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. Ders
7 Ara Sınav.
8 Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi, Ara Sınav. Ders
9 Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. Ders
9 Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. Ders
11 Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. Ders
11 Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. Ders
11 Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. Ders
11 Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekânları irdeler. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci atölye disiplininin dışarıyla olan çoklu bağlantısını deneyimler. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekânları irdeler. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci atölye disiplininin dışarıyla olan çoklu bağlantısını deneyimler. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -