| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beden ve Sanat I | RES315 | 5 | 1 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK (Yıl: 2024 - 2025) Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Beden temasının tarihsel süreçle birlikte incelenmesi ve sanat tarihindeki yerinin sorgulanmasını amaçlar. |
| Ders İçeriği |
İnsan bedeninin sanattaki yerinin kuramsal araştırmalara dayalı bir içerikte işlenmesini içerir. |
| Ders Kaynakları |
Ahu Antmen, Kimlikli Bedenler, Sel Yayıncılık.
Erika Fischer-Lichte, Performatif Estetik, Ayrıntı Yayınları. Zeynep Sayın, İmgenin Pornografisi. Nicolas Bourriaud, İlişkisel Estetik, Bağlam Yayıncılık. Amelia Jones, Tracey Warr, The Artist's Body, Phaidon Press. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 12 | 1 | 12 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Beden ve sanat terimleri arasında ilişkilerin kurulması. | Ders |
| 2 | Beden, hareket ve mekan arasındaki bağlantıların açıklanması. | Ders |
| 3 | Beden mimarlığının açıklanması ve bedenin genişletilmesine dair uygulamaya yönelik fikirlerin geliştirilmesi. | Ders |
| 4 | Bedensel yapı uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
| 4 | Bedensel yapı uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
| 6 | Performatif estetik üzerine tartışılması. | Ders |
| 7 | Happening, aksiyon, beden sanatı ve performansın karşılaştırılarak açıklanması. | Ders |
| 8 | Sanatçıların yaklaşımlarının Dada, Fluxus ve Performans Sanatı üzerinden incelenmesi. | Ders |
| 9 | Beden, hareket ve eylem uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
| 9 | Beden, hareket ve eylem uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
| 11 | Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. | Ders |
| 11 | Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. | Ders |
| 11 | Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. | Ders |
| 14 | Süreçlerin ve uygulamaların incelenmesi. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci bedenin kültürel hikayesini öğrenir. | |||
| Öğrenci bedenin tarihsel süreç içerisindeki yerini kavrar. | |||
| Öğrenci İnsan bedeninin sanat yapıtlarındaki yerini açıklayabilir. | |||
| Öğrenci beden ve sanat ilişkisini açıklayabilir. | |||
| İşlenen konular dahilinde proje hazırlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci bedenin kültürel hikayesini öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | ;
| Öğrenci bedenin tarihsel süreç içerisindeki yerini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Öğrenci İnsan bedeninin sanat yapıtlarındaki yerini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Öğrenci beden ve sanat ilişkisini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| İşlenen konular dahilinde proje hazırlayabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,6 | 5 | 4,6 | 4 | 4,8 | 4,2 | 4,6 | 4,6 | 4,4 | 4,2 | 4,2 | 4,4 | 4,6 | 4,6 |