| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beden ve Sanat II | RES318 | 6 | 1 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK (Yıl: 2024 - 2025) Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Beden temasının tarihsel süreçle birlikte incelenip, günümüz sanatında sanat yapıtı olarak kullanılmasının incelenmesini amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Beden ve sanat konusunun günümüzü sanatını kapsayak şekilde kuramsal çerçevede ele alınmasını içerir. |
| Ders Kaynakları |
Ahu Antmen, Kimlikli Bedenler, Sel Yayıncılık.
Erika Fischer-Lichte, Performatif Estetik, Ayrıntı Yayınları. Zeynep Sayın, İmgenin Pornografisi. Nicolas Bourriaud, İlişkisel Estetik, Bağlam Yayıncılık. Amelia Jones, Tracey Warr, The Artist's Body, Phaidon Press. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 4 | 8 | 32 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 2 | 4 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 7 | 14 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
| Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 7 | 14 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 5 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Beden ve sanat terimleri arasında ilişkilerin kurulması. | Ders |
| 2 | Bedenin araçsallaştırılması üzerine tartışılması. | Ders |
| 3 | Beden, deneyim, eylem ve mekan arasındaki bağlantıların açıklanması. | Ders |
| 4 | Beden ve nesne uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
| 4 | Beden ve nesne uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
| 6 | Süreç ve yaklaşımların incelenmesi. | Ders |
| 7 | Psikocoğrafya ve anlatı uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
| 7 | Psikocoğrafya ve anlatı uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
| 9 | Düşüncenin ön plana çıktığı performatif yaklaşımların incelenmesi. | Ders |
| 10 | Habitus teriminin anlaşılarak performatif ve mekansal yaklaşımlar üzerindeki etkisinin incelenmesi. | Ders |
| 11 | Ruhsal etki ve yaratıcılığın tartışılması. | Ders |
| 12 | Ruhsal etki alanları ve travma üzerinden performatif yaklaşımların incelenmesi. | Ders |
| 13 | İnanç olgusunun sanat pratiklerindeki yerinin incelenmesi. | Ders |
| 14 | Süreçlerin ve uygulamaların incelenmesi. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci bedenin sanatta kullanımını öğrenir. | |||
| Öğrenci beden temasını kavrar. | |||
| Öğrenci kimlik bağlamında beden temasını irdeleyebilir. | |||
| Öğrenci günümüz sanatı ve beden ilişkisini açıklayabilir. | |||
| Öğrenci performans sanatında bedenin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci bedenin sanatta kullanımını öğrenir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci beden temasını kavrar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci kimlik bağlamında beden temasını irdeleyebilir. | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci günümüz sanatı ve beden ilişkisini açıklayabilir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Öğrenci performans sanatında bedenin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3 | 5 | 4,8 | 5 | 3 | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 5 |