Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ortam Odaklı Sanat I | RES223 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | Doç. Aşkın ERCAN |
Amaç |
Ortam odaklı sanat dersinin amacı, öğrencilerin sanat eserlerini çevre ve mekân ile etkileşim içinde oluşturmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin belirli bir mekânın fiziksel, kültürel, tarihsel ve sosyal özelliklerini göz önünde bulundurarak sanatsal müdahaleler yapmalarını teşvik etmek ve çevresel farkındalıklarını artırmaktır. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin mekânın fiziksel ve kültürel bağlamlarını araştırarak site-spesifik sanat projeleri geliştirmelerini içerir. |
Ders Kaynakları |
Gaston, B., Çev. Tümertekin, A., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014
Foster, H., Çev. Hoşsucu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2017 Şahiner, R., Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ütopya Yayınevi, 2013 Bürger, P., Çev. Özbek, E., Avangard Kuramı, İletişim Yayınları, 2014 Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005 Antmen, A., 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınevi, 2008 Yılmaz, M ve A.N. Yılmaz (2023). Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ortam odaklı sanat tanımı. | Ders |
2 | Sanatta mekan. | Ders |
2 | Sanatta mekan. | Ders |
4 | Mekan ve zaman ilşkisi. | Ders |
4 | Mekan ve zaman ilşkisi. | Ders |
6 | Ortam odaklı sanatta imge. | Ders |
7 | Proje 1 . | Ders |
8 | Proje 1, Ara Sınav. | Ders |
9 | Ortam odaklı sanatta bellek ve mekan: eser incelemeleri. | Ders |
9 | Ortam odaklı sanatta bellek ve mekan: eser incelemeleri. | Ders |
11 | Proje 2. | Ders |
12 | Proje 2 devam. | Ders |
12 | Proje 2 devam. | Ders |
12 | Proje 2 devam. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alternatif sanatsal çalışma, yöntem ve beceri kazanacaktır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanata alternatif bir yaklaşımla düşünebilme. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kamusal mekana sanatsal bir gözle bakabilme. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Ortam odaklı sanat yaklaşımına dayalı üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Bir mekanı sanatsal bağlamda düşünebilme. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alternatif sanatsal çalışma, yöntem ve beceri kazanacaktır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
Sanata alternatif bir yaklaşımla düşünebilme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
Kamusal mekana sanatsal bir gözle bakabilme. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
Ortam odaklı sanat yaklaşımına dayalı üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Bir mekanı sanatsal bağlamda düşünebilme. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 4,8 | 4,2 | 4,8 | 4,6 | 5 | 4,6 | 4,4 | 4,2 | 4,8 | 4,8 | 4,4 | 4,4 | 4,6 | 4,8 |