Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel Kültür | RES225 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, online |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencinin güzel sanatlardan popular filmlere, TV den reklama, bilimsel görsel verilere kadar pek çok medya biçimini, sorunsallarla ilişkisini analiz etmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu ders, güzel sanatlardan popular filmlere, TV den reklama, bilimsel görsel verilere kadar pek çok medya biçimini içerir. |
Ders Kaynakları |
Bernard, M., Sanat Tasarım Görsel Kültür. Ütopya Yayınevi, 2017.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Sanatta Yeni Ufuklar. | Ders |
2 | Sanatta Yeni Ufuklar. | Ders |
4 | Duragan ve Hareketli Görüntünün Öyküsü. | Ders |
5 | Duragan ve Hareketli Görüntünün Öyküsü, sanat fotoğrafı. | Ders |
6 | Video sanatına bakış. | Ders |
7 | Dijital sanata bakış ve eleştiri. | Ders |
8 | Reklam filmlerini değerlendirme, Ara Sınav. | Ders |
9 | Reklam filmlerini değerlendirme. | Ders |
10 | Görsel Okuryazarlık tanım ve nitelikleri. | Ders |
11 | Görsel mesajları yorumlama. | Ders |
12 | Görsel öğrenme. | Ders |
13 | Görsel düşünme. | Ders |
14 | Görsel iletişim. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görsel kültürü tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İçinde bulunduğu kültürün sorunlarına kuramsal bir yaklaşımda bulunabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kültür ve sanat arasındaki sorunların ayrımına varır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Düşünce ve kültür yaşamı üstüne gözlem yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görsel kültürü tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İçinde bulunduğu kültürün sorunlarına kuramsal bir yaklaşımda bulunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür ve sanat arasındaki sorunların ayrımına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Düşünce ve kültür yaşamı üstüne gözlem yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |