| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sanat Felsefesi II | RES324 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Cenk SEZER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sanat felsefesi dersi, sanatın doğası, anlamı ve toplumsal işlevleri üzerine derinlemesine düşünmeyi teşvik etmeyi amaçlar. Öğrenciler, estetik kavramlar ve eleştirel bakış açıları geliştirerek sanat eserlerini daha iyi anlayabilme yeteneği kazanır. |
| Ders İçeriği |
Sanat felsefesi dersi, estetik kavramlar, sanatın doğası, sanat eserinin ontolojisi ve sanatçının rolü gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, modern ve postmodern sanat yaklaşımlarını ele alarak sanatın toplumsal işlevlerini tartışır. |
| Ders Kaynakları |
Şahiner, R. (2015). Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Berger, J. (2011). Görünüre Dair Küçük Bir Teoriye Doğru Adımlar. (5. Basım). (Çev. B. Somay). İstanbul: Metis Yayınları. Bourriaud, N. (2005). İlişkisel Estetik. (Çev. S. Özen). İstanbul: Bağlam Yayınları. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sanat felsefesinin tarihi ve önemi | Ders |
| 2 | Sanat ve estetik: Güzellik kavramları | Ders |
| 3 | Sanat eserinin tanımı ve sınırları | Ders |
| 4 | Yaratıcılık: Sanatçının rolü | Ders |
| 5 | Sanatın anlamı: Semboller ve imge analizi | Ders |
| 5 | Sanatın anlamı: Semboller ve imge analizi | Ders |
| 7 | Estetik deneyim: İzleyici ve sanat etkileşimi | Ders |
| 8 | Kültürel bağlam: Sanatın toplumsal yansımaları | Ders |
| 9 | Estetik ve etik | Ders |
| 9 | Postmodernizm ve sanat: Yeni yaklaşımlar | Ders |
| 10 | Sanat ve teknoloji: Dijital sanatın yükselişi | Ders |
| 10 | Sanat ve teknoloji: Dijital sanatın yükselişi | Ders |
| 12 | Sanat eleştirisi ve felsefesi: Yöntemler ve perspektifler | Ders |
| 12 | Sanat eleştirisi ve felsefesi: Yöntemler ve perspektifler | Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sanat felsefesinin tarihsel gelişimini ve önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sanat eserlerinin tanımını ve sınırlarını belirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sanatın toplumsal ve kültürel bağlamını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sanatın Dijital Sınırlarını keşfeder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yaratıcılığın sanatçı üzerindeki etkilerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |