Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Yazıları I | RES415 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | Doç. Aşkın ERCAN |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bağımsız araştırma yapabilmelerini ve kaynak göstererek sanatla ilgili makale yazabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Alanda yazılmış makale ve sanatçı yazılarını inceleyerek, bilimsel araştırma yöntemleri aracılığı ile makale yazma becerilerini sağlamak dersin içeriğini oluşturur. |
Ders Kaynakları |
John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul, 2007
Paul Klee, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Yayınları, Ankara, 1986 Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Asa Kitapevi, 2000 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin işlenişi ve içeriği hakkında bilgi vermek | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri (Veri toplama yöntemleri, dipnot, alıntı .) | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Bilimsel metin yazım kuralları | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Bilimsel metin yazım kuralları (makale inceleme) | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Bilimsel metin yazım kuralları (makale inceleme) | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Bilimsel metin yazım kuralları (makale inceleme) | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Bir sanatçının eserini bilimsel yazım kuralları çerçevesinde yazma | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Bir sanatsal faaliyeti bilimsel yazım kuralları çerçevesinde yazma | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak bir sergiyle ilgili makale yazmak. | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak bir sergiyle ilgili makale yazmak. | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Çağdaş bir kavramla sanatı ilişkilendirebileceği bir deneme yazısı | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Çağdaş bir kavramla sanatı ilişkilendirebileceği bir deneme yazısı | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak kendi çalışmalarının yazılı savunması. | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel yazım kuralları yöntemlerini kullanarak bir kavramla ilgili makale yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel yazım kuralları yöntemlerini kullanarak farklı sanat disiplinleriyle ilgili makale yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak çağdaş sanat uygulamalarıyla ilgili makale yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak bir sergiyle ilgili makale yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak kendi çalışmalarının yazılı savunması | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel yazım kuralları yöntemlerini kullanarak bir kavramla ilgili makale yazmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel yazım kuralları yöntemlerini kullanarak farklı sanat disiplinleriyle ilgili makale yazmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak çağdaş sanat uygulamalarıyla ilgili makale yazmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak bir sergiyle ilgili makale yazmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak kendi çalışmalarının yazılı savunması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |