Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Resim Atölyesi III | RES301 | 5 | 2 + 6 | 10,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Cenk SEZER |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Bu ders, öğrenciye sanatsal yaratma ve kompozisyon elemanlarını, sanat yapıtı ortaya koymanın yol ve yöntemlerini kavratmayı ve uygalayabilir duruma getirebilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu ders, sanatsal yaratma ve düzenleme unsurlarını ve sanat yapıtı ortaya koymanın yol ve yöntemlerini kapsar. Gözlem, edinim ve bilgi aktarımının birlikte yürütüldüğü ve öğrencinin çeşitli boyama teknikleriyle sanatsal üretime katıldığı çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları |
Öncü Ressamlar Serisi, Boyut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2006.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 8 | 5 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 9 | 14 | 126 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 255 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Yağlıboya veya akrilik ile izlenimci uygulama çalışmaları. | Ders |
2 | Yağlıboya veya akrilik ile izlenimci uygulama çalışmaları. | Ders |
2 | Yağlıboya veya akrilik ile izlenimci uygulama çalışmaları. | Ders |
5 | Yağlıboya veya akrilik ile expresyonist yaklaşımla uygulama çalışmaları. | Ders |
5 | Yağlıboya veya akrilik ile expresyonist yaklaşımla uygulama çalışmaları. | Ders |
5 | Yağlıboya veya akrilik ile expresyonist yaklaşımla uygulama çalışmaları. | Ders |
8 | Yağlıboya veya akrilik ile modelli uygulama çalışmaları. | Ders |
8 | Yağlıboya veya akrilik ile modelli uygulama çalışmaları. | Ders |
8 | Yağlıboya veya akrilik ile modelli uygulama çalışmaları. | Ders |
11 | Yağlıboya veya akrilik ile iç mekan ve figüratif uygulama çalışmaları. | Ders |
11 | Yağlıboya veya akrilik ile iç mekan ve figüratif uygulama çalışmaları. | Ders |
11 | Yağlıboya veya akrilik ile iç mekan ve figüratif uygulama çalışmaları. | Ders |
11 | Yağlıboya veya akrilik ile iç mekan ve figüratif uygulama çalışmaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatsal yaratma ve düzenleme elemanlarını bilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat yapıtı ortaya koymanın yol ve yöntemlerini kavrar ve bu doğrultuda uygulama çalışmaları yapabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gözlem, edinim ve bilgisini boyama teknikleriyle sanatsal nitelikli uygulamalara dönüştürebilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatsal yaratma ve düzenleme elemanlarını bilir. | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 |
Sanat yapıtı ortaya koymanın yol ve yöntemlerini kavrar ve bu doğrultuda uygulama çalışmaları yapabilir. | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 |
Gözlem, edinim ve bilgisini boyama teknikleriyle sanatsal nitelikli uygulamalara dönüştürebilir. | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - |