EN
  • Anasayfa
  • RES302 Resim Atölyesi IV (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
RES302 - Resim Atölyesi IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Resim Atölyesi IV RES302 6 2 + 6 10,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Cenk SEZER
Ders Veren Doç. Aşkın ERCAN
Amaç

Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratma özgün bir anlatım oluşturabilmesini amaçlar. Bunu yaparkende, sanatsal anlatım yöntemlerini sanat tarihsel referanslardan yararlanarak öğrencinin kendini bulmasını ve özgürleşmesini amaç edinir.

Ders İçeriği

Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratmada özgün bir anlatım oluşturabilmesi için sanatsal anlatım yöntemlerinin verildiği, sanat tarihsel referanslardan yararlanıldığı, öğrencinin kendini anlatma konusunda özgürleştiği çalışmaları içerir.

Ders Kaynakları Öncü Ressamlar Serisi, Boyut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2006.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 5 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 5 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 8 14 112
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Ödev 2 Ödev 2 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 256
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. Ders
2 Yağlıboya veya akrilik ile resim sanatı tarihinden yorum çalışmaları. Ders
2 Yağlıboya veya akrilik ile resim sanatı tarihinden yorum çalışmaları. Ders
2 Yağlıboya veya akrilik ile resim sanatı tarihinden yorum çalışmaları. Ders
5 Yağlıboya veya akrilik ile kendi konusunu belirlediği özgün uygulama çalışmaları. Ders
5 Yağlıboya veya akrilik ile kendi konusunu belirlediği özgün uygulama çalışmaları. Ders
5 Yağlıboya veya akrilik ile kendi konusunu belirlediği özgün uygulama çalışmaları. Ders
5 Yağlıboya veya akrilik ile kendi konusunu belirlediği özgün uygulama çalışmaları. Ders
9 Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders
9 Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders
9 Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders
12 Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. Ders
12 Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. Ders
12 Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Resim sanatı tarihindeki özgün işlerin ayrımına varır. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kendi özgün anlatımı için tarihsel süreçten çıkarımlar yapabilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kendi özgün anlatımı için Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kendi özgün anlatımı için Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Özgür anlatımlar için kendini tanımanın farkındalığını duyumsar. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Resim sanatı tarihindeki özgün işlerin ayrımına varır. - - - - - - - - - - - - - - -
Kendi özgün anlatımı için tarihsel süreçten çıkarımlar yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kendi özgün anlatımı için Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kendi özgün anlatımı için Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Özgür anlatımlar için kendini tanımanın farkındalığını duyumsar. - - - - - - - - - - - - - - -