| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Resim Atölyesi V | RES401 | 7 | 2 + 4 | 10,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze, Gösterip Yaptırma (uygulama) |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. ELÇİN MUSTAFAYEV (Yıl: 2024 - 2025) Doç. Ayşe SEZER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Aşkın ERCAN |
| Amaç |
Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratma özgün bir anlatım oluşturabilmesini amaçlar. Bunu yaparkende, sanatsal anlatım yöntemlerine yönelik kritikleri verilerek öğrencinin kendini bulmasını ve özgürleşmesini amaç edinir. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratmada özgün bir anlatım oluşturabilmesi için sanatsal kritiklerin verildiği, öğrencinin kendini anlatma konusunda özgürleştiği çalışmaları içerir. |
| Ders Kaynakları |
Çağdaş Türk Sanatı, Sezer Tansuğ, Remzi Kitapevi Yayınları, İstanbul, 1986.
Öncü Ressamlar Serisi, Boyut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2006. Çalıştay, galeri vb. katalogları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 18 | 1 | 18 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 30 | 1 | 30 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 1 | 2 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 15 | 1 | 15 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
| AKTS | 10,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
| 2 | Yağlıboya veya akrilik ile tuval ve mukavva üzerine naturmört eskiz kompozisyon kurulumuyla yorum çalışmaları. | Ders Laboratuar |
| 3 | Yağlıboya veya akrilik ile tuval üzerine naturmört kompozisyonun yorumlanarak çalışmaların büyütülmesi. | Ders Laboratuar |
| 4 | Yağlıboya veya akrilik ile tuval üzerine manzara kompozisyonun çalışmaların tamamlanması | Ders Laboratuar |
| 5 | Yağlıboya veya akrilik ile tuval ve mukavva üzerine etüd manzara eskiz kompozisyon kurulumuyla yorum çalışmaları. | Ders Laboratuar |
| 6 | Yağlıboya veya akrilik ile tuval üzerine manzara kompozisyonun yorumlanarak çalışmaların büyütülmesi. | Ders Laboratuar |
| 4 | Yağlıboya veya akrilik ile tuval üzerine manzara kompozisyonun çalışmaların tamamlanması | Ders Laboratuar |
| 9 | Tuval ve mukavva üzerine canlı modelden portret eskiz kompozisyon kurulum çalışmaları. | Ders Laboratuar |
| 10 | Tuval üzerine canlı modelden portret kompozisyonunun büyütülmesi. | Ders Laboratuar |
| 11 | Tuval ve mukavva üzerine modelden portret eller ile tors eskiz kompozisyon kurulum çalışmaları. | Ders Laboratuar |
| 12 | Tuval üzerine modelden portret eller ile tors eskiz kompozisyon kurulum büyütülmesi çalışmaları. | Ders Laboratuar |
| 13 | Tuval üzerine modelden figür kompozisyon kurulum çalışmaları. | Ders Laboratuar |
| 13 | Tuval üzerine modelden figür kompozisyon kurulum çalışmaları. | Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sanatta özgün anlatımların ayrımına varır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Özgür anlatımlar için estetik ve teknik kaygılar duyumsar | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanatta özgün anlatımların ayrımına varır. | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | ;
| Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
| Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ;
| Özgür anlatımlar için estetik ve teknik kaygılar duyumsar | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 2,75 | 3,5 | 3,5 | 3 | 3,5 | 4 | 3,5 | 4,25 | 4,25 | 3,5 | 4,25 | 3,25 | 3,25 | 3 | 3,5 |