| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Portfolyo ve Sunum Teknikleri | RES406 | 8 | 1 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, uygulama |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İlkcan İRDELP (Yıl: 2024 - 2025) Doç. İrfan DÖNMEZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Doğru ve özgün öz geçmiş hazırlamayı, sunum teknik ve ortamlarına göre portfolio hazırlama yöntemlerini öğretmeyi amaç edinir. |
| Ders İçeriği |
Öz geçmiş hazırlamayı, çalışmaların kronolojik sıralanması ve sunum için fotoğraflanması, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimlerini içerir. |
| Ders Kaynakları |
Berryman, G., Yaratıcı Portfolyo Tasarlamak
Barret, C., Beni İşe Al! Portfolyo el kitabı |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 36 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,41 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kişisel sunum hakkında bilgi. Kişisel sunum teknikleri, monogram ve kartvizit tasarımı. Öz geçmiş ve niyet mektubu hazırlama. | Ders |
| 2 | Özgeçmiş hazırlama ve tasarım örneklerini gösterilmesi. | Ders |
| 3 | Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo hazırlama yazılımları. | Ders |
| 4 | Portfolyo tasarım ve hazırlama süreçleri. | Ders |
| 4 | Portfolyo tasarım ve hazırlama süreçleri. | Ders |
| 6 | Portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması, sunulacak çalışmaların gruplandırılması. | Ders |
| 6 | Portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması, sunulacak çalışmaların gruplandırılması. | Ders |
| 6 | Portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması, sunulacak çalışmaların gruplandırılması. | Ders |
| 9 | Basılı portfolyo hazırlama süreçleri (maket), sunuş için ön hazırlık. | Ders |
| 10 | Gözden geçirilmiş projelerin geri bildirim ile yapılmış revizyonu. | Ders |
| 11 | Portfolyo maketinin sunumu. | Ders |
| 12 | Kişisel portfolyonun grup kritiği / Öğrenci sunumları. | Ders |
| 13 | Basılı portfolyonun sunulması. | Ders |
| 13 | Basılı portfolyonun sunulması. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Portfolyonun altyapısını hazırlayabilir. | |||
| Portfolyoyu özgün ve kişiselleştirebilir. | |||
| Kendi çalışma koleksiyononunu portfolyo ile sunabilir. | |||
| Portfolyo hazırlama teknik ve yöntemlerini uygulayabilir. | |||
| Uygun basılı portfolyo hazırlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Portfolyonun altyapısını hazırlayabilir. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 5 | ;
| Portfolyoyu özgün ve kişiselleştirebilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 5 | ;
| Kendi çalışma koleksiyononunu portfolyo ile sunabilir. | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | ;
| Portfolyo hazırlama teknik ve yöntemlerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | ;
| Uygun basılı portfolyo hazırlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 2,2 | - | - | - | - | - | - | - | 0,8 | 2,4 | - | - | 2,4 |