| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seramik Yüzeylerde Resim I | RES325 | 5 | 1 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | RESİM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNDÜZ (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNDÜZ |
| Amaç |
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. Hazır seramik yüzeyler üzerine resimsel etkilerin araştırılması. Seramik tekniklerini ve malzemelerini tanımlama ve yüzeylerine dekor uygulayabilme becerisi. Yaratıcı ve alanında yenilikçi düşüncelerini farklı seramik yüzeyler üzerinde görselleştirebilme becerisi. |
| Ders İçeriği |
Ham, sırlı veya sırsız olmak üzere farklı niteliklerdeki hazır seramik yüzeylerin üzerine bünyenin gerektirdiği teknik ve seramik renklendirici malzemeler aracılığı ile resimsel ifadelerin sunulmasına olanak sağlayabilecek konu ve uygulamaları kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Peterson S.; Peterson J. (Çev: Sevim Çizer), Seramik Yapıyoruz, Karakalem Kitapevi Yayınları, 2009, İzmir.
Sevim S.S., Dekorlar ve Uygulama Teknikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2015, Ankara.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
10
|
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 10 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Seramik malzeme hakkında bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
| 2 | Seramik çamurları ve şekillendirme teknikleri hakkında bilgilendirme | Ders |
| 3 | Seramik yüzeyler ve yüzey oluşturma teknikleri hakkında bilgilendirme | Ders |
| 4 | Sanatçı örnekleri inceleme ve seramik yüzeyler hazırlama | Ders |
| 4 | Sanatçı örnekleri inceleme ve seramik yüzeyler hazırlama | Ders |
| 6 | Ham seramik yüzeyler üzerinde astar ve kazıma tekniği ile dekor olanakları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 6 | Ham seramik yüzeyler üzerinde astar ve kazıma tekniği ile dekor olanakları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 8 | Bisküvi yüzeyler ve çini karolar üzerinde çizim olanakları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 8 | Bisküvi yüzeyler ve çini karolar üzerinde çizim olanakları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 10 | Sırlama | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 11 | Sıraltı çizim ve boyama olanakları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 11 | Sıraltı çizim ve boyama olanakları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 13 | Hazır sırlı seramik yüzeyler üzerinde sırüstü uygulamaları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 13 | Hazır sırlı seramik yüzeyler üzerinde sırüstü uygulamaları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Disiplinlerarası çalışabilir | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Seramik yüzeyler üzerinde resimsel etkiler elde etme becerisine sahip olur. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Seramik tekniklerini ve malzemelerini tanır ve kullanabilir. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Seramik yüzeyler üzerine uygun teknikleri kullanarak dekor uygulayabilir. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Seramik malzemeyi tanıdıkça yaratıcı düşüncelerini görselleştirebilme becerisini geliştirir. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Disiplinlerarası çalışabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Seramik yüzeyler üzerinde resimsel etkiler elde etme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Seramik tekniklerini ve malzemelerini tanır ve kullanabilir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Seramik yüzeyler üzerine uygun teknikleri kullanarak dekor uygulayabilir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Seramik malzemeyi tanıdıkça yaratıcı düşüncelerini görselleştirebilme becerisini geliştirir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,4 | 3,8 | 3,2 | 3,8 | 3,6 | 3,4 | 4,4 | 4,2 | 4 | 5 | 4,8 | 4,2 | 4,2 | 5 |