Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikolojiye Giriş | SHB103 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Neşe MERCAN |
Amaç |
Dersin öğrencilerin temel psikoloji bilgilerini kazanabilmeleri ve kendi davranışlarına olduğu kadar başka insanların davranışlarına da şimdiye kadar alışagelmiş olduğu bakış ve açıklayış biçimlerinin ötesinde bilimsel ölçütler içerisinde bakabilme becerilerini geliştirebilmeleri şeklinde iki amacı bulunmaktadır. |
Ders İçeriği |
Psikoloji biliminin odağı, alt alanları ve gelişimi. Sosyal hizmette psikolojinin önemi. Duyum ve algı, duygu, heyecan, güdü, motivasyon, bilinç ve bellek, dikkat ve alışkanlık, öğrenme ve öğrenme ilkeleri, kişilik kavramı ve kişilik kuramları, kişilerarası ilişkiler gibi kavramlara yönelik içerikler yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi. Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi. Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi. Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kişilik | Tartışmalı Ders |
1 | Kişilik | Tartışmalı Ders |
1 | Kişilik | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalığı gelişir ve kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmet-psikoloji ilişkisini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Davranışın biyolojik ve sosyo-kültürel temellerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikoloji bilimine ait temel kuramların insan üzerindeki etkilerini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikolojinin gelişimine katkı sağlayan kuramları açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalığı gelişir ve kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Sosyal hizmet-psikoloji ilişkisini kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Davranışın biyolojik ve sosyo-kültürel temellerini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Psikoloji bilimine ait temel kuramların insan üzerindeki etkilerini kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Psikolojinin gelişimine katkı sağlayan kuramları açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |