EN
  • Anasayfa
  • SHB107 Sosyolojiye Giriş (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SHB107 - Sosyolojiye Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyolojiye Giriş SHB107 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI
Amaç

Öğrencilerin içinde bulundukları sosyal çevreyi, toplumsal farklılıklar temelinde anlamlandırmalarını sağlamak ve öğrencilere toplumsal yapının bileşenleri, toplumsal değişim gibi konularda sosyal hizmet uzmanının sahip olması gereken sosyolojik perspektif kazandırmak.

Ders İçeriği

Sosyal bilim ve sosyoloji kavramları; sosyolojik düşün(ebil)me; sosyolojinin kurucuları; sosyolojinin gelişmesine katkı sağlayan çağdaş düşünürler; sosyal tabakalaşma, sınıf yapısı ve sosyal eşitsizlikler; sosyal kontrol biçimleri; toplumsal değişme, toplumsal rol ve statü; güncel eğilim ve gelişmelerin etkileri altındaki ekonomi ve iş hayatı, aile ve evlilik, akrabalık, eğitim gibi temel sosyal kurumların daha geniş bir bütün içinde değerlendirerek ele alınması.

Ders Kaynakları Bauman, Zygmunt (1999) Sosyolojik Düşünmek, Istanbul: Ayrıntı
Giddens, Anthony, (2016) Sosyoloji, Kısa Fakat Eleştirel Bir Giriş, Ankara: Siyasal Kitapevi
Mills, Wright (2007) Toplumbilimsel düşün, İstanbul: Der Yayınları
Durdu, Z. (2014) Sosyolojide Temel Kavramlar ve Kurucu Fikirler, Detay Yayıncılık
Sosyolojiye Giriş (Ed. M.Tuna), Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 8 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sosyolojinin tanımı ve sosyolojik bakış açısı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
2 Sosyolojinin Doğuşu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Sosyolojinin Temel Kavramları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Sosyolojinin Öncüleri: İbni Haldun, Montesquieu
5 Sosyolojinin Öncüleri: A. Comte, E. Durkheim Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Sosyolojinin Öncüleri: K. Marx, M. Weber Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Toplumsal Değişme
8 Arasınav Ders
9 Aile ve Toplum Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Toplumsal cinsiyet
11 Göç ve Kentleşme
12 Toplumsal Tabakalaşma ve Yoksulluk Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Kültür ve Toplum
14 Toplumsal Hareketler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sosyolojik düşüncenin gelişim süreci ve yöntemi konusunda bilgi edinir.
Sosyolojinin tanımı ve temel kavramlarını öğrenir.
Toplumsal değişimi kavrama ve toplumsal farklılıkları algılama yetisi kazanır.
Yaşanan toplumsal süreçleri analiz edebilme yeteneği edinir.
Sosyal yapı ve sosyal gruplar arasındaki karşılıklı etkileşim konusunda bakış açısı kazanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Sosyolojik düşüncenin gelişim süreci ve yöntemi konusunda bilgi edinir. 3 1 4 3 3 1 1 1 1 3 4 2 4 5 1 -
Sosyolojinin tanımı ve temel kavramlarını öğrenir. 2 1 4 4 3 1 1 1 1 3 4 3 3 5 1 -
Toplumsal değişimi kavrama ve toplumsal farklılıkları algılama yetisi kazanır. 5 1 5 5 3 1 1 1 1 3 5 4 4 5 1 -
Yaşanan toplumsal süreçleri analiz edebilme yeteneği edinir. 3 1 4 5 4 1 1 1 1 3 5 1 4 5 1 -
Sosyal yapı ve sosyal gruplar arasındaki karşılıklı etkileşim konusunda bakış açısı kazanır. 5 1 4 5 3 1 1 1 1 5 4 3 4 5 4 -