Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Ortamlarında İnceleme | SHB109 | 1 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Amaç |
Öğrencilerin çeşitli sosyal hizmet kurumlarını tanımalarını ve uygulamaları ile ilgili temel bilgilere sahip olmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrenciler bir öğretim elemanı nezaretinde sosyal hizmet örgütlerini ve sosyal hizmetin uygulama ortamlarını ziyaret ederek inceleme yapar, bilgi alır ve bunları birer rapor haline getirir. |
Ders Kaynakları |
Duyan, V., ÖZGÜR SAYAR, Ö. Ve ÖZBULUT, M. (2008). Sosyal Hizmeti Tanımak ve Anlamak Sosyal Hizmet Uzmanları ve Sosyal Hizmet Alanında Çalışanlar İçin Bir Rehber. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayınları.
Acar, H. (2014). Küreselleşme, Neo-Liberal Politikalar ve Sosyal Hizmet Mesleği . 144-154. Altındağ, Ö., & Ege, A. (2015). Hollanda'da Denetimli Serbestlik Hizmeti. Türkiye'de Denetimli Serbestlik 10. Yıl Uluslararası Sempozyumu (s. 61-66). İstanbul: Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü. Çiftçi, E. G., Gök, F. A., & Arslan, E. (2015). Kurum bakımından toplum temelli bakıma geçiş: Toplum ruh sağlığı merkezlerinde çalışan sosyal hizmet uzmanlarının rolü. Toplum ve Sosyal Hizmet, 163-175. Danış, M. Z., Aygün, M., Karasu, M., & Danış, Y. (2019). Çocuk izlem merkezleri ve sosyal hizmet. The Journal of Academic Social Science, 518-528. Gürer, A., Çırpan, F. K., & Özlen, N. A. (2019). Yaşlı Bakım Hizmetleri. Journal of Health Services and Education, 1-6. Işık, E. (2016). Türkiye'de Denetimli Serbestlik Uygulamaları. Türkiye’de Denetimli Serbestliğin 10. Yılı Uluslararası Sempozyumu (s. 3-7). İstanbul: Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü. Karakartal, D., & Yalçınkaya, M. (2019). Cezaevinde yatan mahkumlara sunulan psiko-sosyal destek hizmetlerinin incelenmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi , 5(10); 207-222. Kelebek, G. (2017). Sığınma evinden ayrılan kadınların sürdürülebilir yaşamları. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1); 79-87. Kumcağız, H., Avcı, İ. A., Talay, T., Gürkan, S., & Kinsiz, D. N. (2018). Samsun şiddet önleme ve izleme merkezine başvuran şiddet mağduru kadınların başvuru durumları ve gereksinimleri . Manas Journal of Social Studies, 7(2); 401-414. Küçükkaraca, N. (2012). Tüketici- Müracaatçı Denklemi (I): Sosyal Hizmet Müracaatçısı Kimdir? M. Babaoğul, A. Şener, & E. B. Buğday içinde, Tüketici Yazıları III (s. 171-179). Ankara: TÜPADEM. Özbesler, C., & Çoban, A. İ. (2010). Hastane ortamında sosyal hizmet uygulamaları: Ankara örneği. Toplum ve Sosyal Hizmet, 31-46. Özcan, S. (2013). Aile hekimliği uygulamalarında sosyal hizmetlerin önemi. Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care, 65-68. SHUD. (2003). Sosyal Hizmet Mesleğinin Etik İlkeleri ve Sorumlulukları. Ankara: Evin Yayınları. Türkoğlu, İ. (2013). Sosyal Devlet Bağlamında Türkiye’de Sosyal Yardım ve Sosyal Güvenlik. Akademik İncelemeler Dergisi, 8(3); 275-305. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal Hizmet Ortamlarında İnceleme Dersine Giriş | Ders Gösterim Sözlü |
2 | Sosyal Hizmet Uygulamalarının Tarihçesi | Ders Gösterim Sözlü |
3 | Sosyal Hizmetin Çalışma Alanları ve Kurumları | Ders Gösterim Sözlü |
4 | Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri | Ders Gösterim Sözlü |
5 | Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | Ders Gösterim Sözlü |
6 | Toplum Sağlığı Merkezleri | Ders Gösterim Sözlü |
7 | Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Sosyal Hizmet | Ders Gösterim Sözlü |
8 | Ara Sınav | Ders Gösterim Sözlü |
9 | Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri | Ders Gösterim Sözlü |
10 | Kadın Konukevleri | Ders Gösterim Sözlü |
11 | Denetimli Serbestlik Şubeleri | Ders Gösterim Sözlü |
12 | Ceza ve Tevkifevleri | Ders Gösterim Sözlü |
13 | Çocuk İzlem Merkezi | Ders Gösterim Sözlü |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal hizmet çalışma ortamlarında gözlem yapabilmek ve gözlemlerini raporlaştırma becerisi kazanmak. | |||
Öğrenciler; sosyal hizmet alanları, uygulamaları ve kurumları arasındaki ilişkileri kurma becerisini kazanacaklardır. | |||
Türkiye’deki sosyal hizmet sistemini bir bütün olarak değerlendirebileceklerdir. | |||
Sosyal hizmet çalışma alanlarını tanıma fırsatı bulacaklardır. | |||
Sorunların çözülmesi ve ihtiyaçların giderilmesine yönelik düşünebilme, çözüm üretebilme becerisi kazanacaklardır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal hizmet çalışma ortamlarında gözlem yapabilmek ve gözlemlerini raporlaştırma becerisi kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler; sosyal hizmet alanları, uygulamaları ve kurumları arasındaki ilişkileri kurma becerisini kazanacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’deki sosyal hizmet sistemini bir bütün olarak değerlendirebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet çalışma alanlarını tanıma fırsatı bulacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sorunların çözülmesi ve ihtiyaçların giderilmesine yönelik düşünebilme, çözüm üretebilme becerisi kazanacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |