Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rapor Yazma ve Sunum Teknikleri | SHB111 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerine yazı türleri hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin farklı medya ortamlarını kullanarak profesyonel rapor metinleri yazma becerisi kazanmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmekte, aktif öğrenim teknikleri kullanılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Bilgiç, G. H. (2010). Etkili Sunum Teknikleri. (15.08.2012). http://eelbasi.etu.edu.tr/Etkili_Sunum_Teknikleri.pdf
İzgören, A. Ş. (2000). Dikkate Vücudunuz Konuşuyor. (36. Baskı). Ankara: Elma Yayınevi. Kökdemir, D., Demirutku, K., Çırakoğlu, O. C., Işın, G., Muratoğlu, B., Sayın, P. Ve Yeniçeri, Z. (eds.) (2004). Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı. Ankara: Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuarı. İnternet erişim adresi: http://www.elyadal.org Er, S. (2012). Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı. (15. Baskı). İstanbul: Hayat Yayınları. Tokay, D. (2004). Etkili Sunum Teknikleri. (15.08.2012) http://www.ninova.itu.edu.tr/tr/dersler/fen-bilimleri-enstitusu/.../ekkaynaklar? |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, derse ilişkin beklentilerin belirtilmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Bilim etiği ve etik dışı davranışların tartışılması | Tartışmalı Ders |
3 | Hazırlanacak konuyla bağlantılı hazırlık süreci, literatür taraması yapma aşamaları, kütüphane ve elektronik veri tabanlarından kaynak taraması yapma, internetten alınan kaynakların güvenilirliğini kontrol etme | Tartışmalı Ders |
4 | Akademik yazım kurallarının tartışılması, çeşitli yazım kurallarının incelenmesi; raporun fiziksel yapısı, kapak oluşturma, başlık sırası ve biçimi, önsöz içeriği, anahtar kelimelerin belirlenmesi, giriş, kuramsal çerçeve, sonuç ve öneriler bölümlerinin içeriğinin oluşturulması | Tartışmalı Ders |
5 | Akademik yazım kurallarının tartışılması, çeşitli yazım kurallarının incelenmesi; akademik aşırmacılık (intihal) ve doğru kaynak gösterim şekillerinin tartışılması, metin içi ve çalışma sonu kaynak gösterim farklarının değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
6 | Makaleler üzerinden doğru ve yanlış kaynak gösterim şekillerinin incelenmesi, yanlış gösterimlerin doğrusunun tartışılması | Tartışmalı Ders |
7 | Elektronik posta oluşturma ve dilekçe yazımı konusunun ele alınması, örnekler üzerinde tartışılması, konuyla bağlantılı ödev verilmesi | Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
9 | Sunumun tanımı, etkili sunum teknikleri, sunum öncesi dikkat edilmesi gereken noktalar ve beden dili konularının tartışılması | Tartışmalı Ders |
10 | Sunuma hazırlık aşamalarının tartışılması; dinleyici kitlesinin belirlenmesi, sunum planının hazırlanması, sunum içeriğinin oluşturulması, sunum yapılacak mekânın düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar, sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar | Tartışmalı Ders |
11 | Etkili bir sunum gerçekleştirebilmek için yapılması gerekenlerin etraflıca tartışılması, örnekler verilmesi | Tartışmalı Ders |
12 | Öğrenci Sunumları | Sözlü |
13 | Öğrenci sunumları | Sözlü |
13 | Öğrenci sunumları | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kayıt tutma ve raporlamada müracaatçıyı bütüncül değerlendirmeyi bilir. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Mesleki alanda kullanılan resmi yazışmaların içeriğine ilişkin bilgi sahibi olur. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Kurallara uygun mesleki rapor yazmayı bilir. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Etkin iletişimi kavrar. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Yazılı iletişim kurmayı öğrenir | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kayıt tutma ve raporlamada müracaatçıyı bütüncül değerlendirmeyi bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mesleki alanda kullanılan resmi yazışmaların içeriğine ilişkin bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Kurallara uygun mesleki rapor yazmayı bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Etkin iletişimi kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yazılı iletişim kurmayı öğrenir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |