Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmetin Temelleri | SHB102 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin bir disiplin ve meslek olarak sosyal hizmetin felsefesi, değerleri, bilgi temeli, işlevleri, sosyal hizmet uzmanlarının rol ve fonksiyonlarını tanımalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bir bilim ve meslek olarak sosyal hizmetin tanımı, kuramsal ve felsefi temelleri; sosyal hizmetin diğer bilimlere göre ayırt edici özellikleri ve fonksiyonları; insan hakları ve sosyal hizmet, sosyal hizmetin bilgi temeli ve değer sistemi. |
Ders Kaynakları |
Duyan, V. (2010). Sosyal hizmet: temelleri, yaklaşımları, müdahale yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Genel Merkezi, Yayın No: 16.
Kongar, E. (1972). Sosyal çalışmaya giriş. Ankara: Sosyal Bilimler Derneği Yayınları. Kut, S. (1988). Sosyal hizmet mesleği nitelikleri, temel unsurları, müdahale yöntemleri. Ankara. Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş. A. Aykara ve diğerleri (çevirenler). Ankara: Nika Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 24 | 1 | 24 |
Final | Final | 34 | 1 | 34 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, kavramlara yeniden bakış: sosyal hizmetler, sosyal hizmet, sosyal refah ve sosyal yardım | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Sosyal hizmet tanımları, sosyal hizmetin odağı, amacı, hedefi ve ayırt edici özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Sosyal hizmet uygulama alanları ve uygulama esasları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sosyal hizmetin mesleki temelleri: sistematik teori, otorite, toplum yaptırımı, mesleki ahlak ve meslek kültürü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sosyal hizmetin (eklektik) bilgi temeli | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sosyal hizmette etik ilkeler ve değerler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Sosyal hizmetin beceri temeli | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav, ara sınavın değerlendirilmesi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Sosyal hizmette mesleki işlevler ve mesleki roller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Sosyal hizmet müdahalesi ve müdahale yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Sosyal hizmet eğitimi ve eğitimde genelci sosyal hizmet yaklaşımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Sosyal hizmette kritik konular (kültürel çeşitlilik, toplumsal cinsiyet, dışlanma, baskı karşıtı uygulamalar, yönetişim) (I) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Sosyal hizmette kritik konular (kültürel çeşitlilik, toplumsal cinsiyet, dışlanma, baskı karşıtı uygulamalar, yönetişim) (II) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Dünyada ve Türkiye’de sosyal hizmetin genel görüntüsü ve yapısal sorunları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal refah kavramı, sosyal hizmetin tanımı ve kapsamı, temel kavramlar ve yaklaşımlar, bilim ve disiplin olarak sosyal hizmeti tanıyacak | |||
Sosyal hizmet kuram ve uygulamasına ilişkin temel bilgi değer ve becerileri öğrenecek | |||
Bilim ve meslek olarak sosyal hizmetin dünyada ve Türkiye’deki gelişimini öğrenecek | |||
Sosyal hizmetin temel öğeleri, mesleki nitelikleri, amaçları, işlevleri, ayırt edici özellikleri ve ortak insan gereksinmeleri hakkında bilgi edinecek | |||
Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarını sosyal hizmet açısından değerlendirecek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal refah kavramı, sosyal hizmetin tanımı ve kapsamı, temel kavramlar ve yaklaşımlar, bilim ve disiplin olarak sosyal hizmeti tanıyacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet kuram ve uygulamasına ilişkin temel bilgi değer ve becerileri öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilim ve meslek olarak sosyal hizmetin dünyada ve Türkiye’deki gelişimini öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmetin temel öğeleri, mesleki nitelikleri, amaçları, işlevleri, ayırt edici özellikleri ve ortak insan gereksinmeleri hakkında bilgi edinecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarını sosyal hizmet açısından değerlendirecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |